اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

75 درصد اشتغال ایجاد شده در همدان خوداشتغالی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: از 12 هزار و 434 شغل ایجاد شده در استان همدان، 75 درصد خوداشتغالی و 25 درصد کارفرمایی است.

75 درصد اشتغال ایجاد شده در همدان خوداشتغالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود اقلامی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با اشاره به تعهد 31 هزار و 488 نفری اشتغال غیر مسکن استان همدان در سال 92، اظهار کرد: از این میزان 12 هزار و 434 نفر معادل 39 درصد ایجاد اشتغال شده است.

وی با اشاره به تفکیکی جنسیتی اشتغال ایجاد در استان تصریح کرد: از 12 هزار و 434 اشتغال ایجاد شده در استان، 63 درصد را مردان و 37 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: 75 درصد از این میزان اشتغال ایجاد شده را خوداشتغالی و 25 درصد به صورت کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند.

به گفته وی، 24 درصد اشتغال تحقق یافته در بخش صنعت، 48 درصد در بخش خدمات و 28 درصد در بخش کشاورزی مشغول به کار شدند.

اقلامی با بیان اینکه در بخش مسکن تعهد ایجاد اشتغال نداشته‌ایم، یادآور شد: راه و شهرسازی استان قرار است در صورت ایجاد اشتغال در بخش مسکن تعداد را وارد سایت اشتغال کنند که گویا تاکنون 4 هزار و 66 مورد اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به سهمیه 41 میلیارد تومانی مشاغل خانگی در سال جاری بیان داشت: از این میزان 11 میلیارد و 175 میلیون تومان پرداخت شده که معادل 27 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان داشت: در بخش خوداشتغالی نیز سهمیه پرداختی 33 میلیارد تومان است که 13 میلیارد و 617 میلیون تومان معادل 40 درصد پرداخت شده است.

وی با اشاره به نیاز به کار فارغ‌التحصیلان، اذعان کرد: فارغ‌التحصیلان نیازمند پل ارتباطی با بازار کار هستند که در این راستا می‌توانند با همکاری فنی‌ و حرفه‌ای آموزش چند ماهه‌ای را داشته باشند تا با بازار کار نیز آشنا شوند.

اقلامی در پایان از اختصاص پنج درصد اعتبارات اشتغال استان به معتادان بهبودیافته خبر داد و ابراز داشت: با تخصیص این اعتبار این افراد می‌توانند وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول