اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی:

500 دانش‌آموز مددجوی خراسان شمالی آموزش‌های اشتغال را فرا گرفتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: بیش از 500 نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال‌جاری تاکنون دوره‌های آموزش اشتغال را فرا گرفتند.

500 دانش‌آموز مددجوی خراسان شمالی آموزش‌های اشتغال را فرا گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، علیرضا مرادی گفت: این نهاد در راستای فراهم‌سازی بستر توسعه اشتغال استان و نهادینه کردن تولید اشتغال بین دانش‌آموزان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده است.

وی افزود: آموزش‌های اشتغال این نهاد در 6 بخش آموزش‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت، حرفه‌آموزی، طرح استاد شاگردی، طرح کاریابی و تعامل با کارفرما برگزار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی به اهداف پیش‌روی این طرح اشاره کرد و گفت: آموزش‌های ارایه شده متناسب با استعدادهای دانش‌آموزان است و این امر باعث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت و سوی تولید اشتغال در آینده و آمادگی برای ورود به بازار کار می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده این نهاد در بخش حرفه‌آموزی دانش‌آموزان افزود: طبق نیاز سنجی صورت گرفته برنامه حرفه‌آموزی 900 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در برنامه‌های این بخش از نهاد کمیته امداد امام خمینی گنجانده شده است که تا امروز بیش از 500 نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند و باقی مانده نیز به‌زودی از این دوره‌های آموزشی برخوردار می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی در خصوص اعتبارات حوزه آموزشی دانش‌آموزان اظهار داشت: برای تحقق اهداف این بخش بیش از یک میلیارد ریال اعتبار تا انتهای سال هزینه می‌شود و تمامی مخارج برگزاری این دوره‌ها از سوی کمیته امداد امام خمینی هزینه شده و آموزش‌ها برای دانش‌آموزان تحت حمایت به صورت رایگان ارایه می‌شود.

مرادی گفت: دانش‌آموزان پس از فراگیری دوره‌های آموزشی در آزمون فنی حرفه‌ای شرکت می‌کنند و از گواهینامه آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ کار و جایگاه آن از دوران کودکی و نوجوانی به ویژه برای دانش‌آموزان تبیین و تشریح شود تا دانش‌آموزان از دوران مدرسه با فرهنگ و ارزش جایگاه کار و تولید ملی آشنا شوند.

انتهای پیام/63002/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول