اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور هشتمین جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی:

متولیان جشنواره امام رضا(ع) خلاقیت نمایش‌نویسان را برانگیزند

داور هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی رضوی گفت: بهتر است متولیان جشنواره امام رضا(ع) به جای سفارش موضوع در پی انگیزش خلاقیت نمایشنامه‌نویس برآیند.

متولیان جشنواره امام رضا(ع) خلاقیت نمایش‌نویسان را برانگیزند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، نادر برهانی مرند اظهار داشت: اگر متولیان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به جای سفارش موضوع در پی انگیزش خلاقیت نمایشنامه‌نویس برآیند، چه بسا در حیطه القای فرهنگ مؤثرترین هنرها باشد.

برهانی مرند افزود: کافی است نمایشنامه‌نویس به سمت برخورداری از نگاهی رئال و معاصر خیز بردارد و این نوع نوشتن‌ها از شکل سفارشی فاصله بگیرد که در این صورت به طور قطع مؤثر واقع می‌شود.

وی تأکید کرد: پیش از این در نمایشنامه‌هایی که به جشنواره ارسال می‌شد، نمایشنامه‌نویسان دنبال تعریف فرهنگ رضوی در یک طبقه خاص بودند؛ اما با گذر زمان شرایط تغییر کرده و چشم نمایشنامه‌نویس به روی جست‌وجوی این معنا در لایه‌ها و طبقات مختلف جامعه باز شده است.

کارگردان نمایش‌های ماندگاری چون تولد، چیستا، تیغ کهنه، پاییز و تهران زیر بال فرشتگان؛ تئاتر را هنری کارآمد خواند و ادامه داد: در اثر گذر زمان و برخلاف چند دوره ابتدایی برگزاری جشنواره، نمایشنامه‌نویسان از نگاه‌های سطحی فاصله گرفته و عمیق‌تر به مفهموم فرهنگ رضوی پرداخته‌اند.

برهانی مرند با بیان اینکه قلم‌زنندگان در حد و اندازه‌های همین جشنواره موضوعی از کلیشه‌های رایج فاصله گرفته‌اند، اذعان کرد: همیشه در نگاه نخست این طور به نظر می‌رسد که وقتی هسته فکری و اندیشه برگزاری جشنواره از قبل مشخص باشد، تخیل چندان فرصت جولان ندارد؛ اما روند صعودی کیفیت آثار جشنواره رضوی عکس این مطلب را اثبات می‌کند.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی رضوی نگاه‌های متنوع و تازه‌ای به چشم می‌خورد که از کلیشه‌ها فرار کرده و به نوآوری رسیده بودند.

انتهای پیام/77011/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول