اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان عنوان کرد

تحلیف 7504 عضو شورای اسلامی شهر و روستا در کرمان

استاندار کرمان گفت: امروز به صورت همزمان در سطح استان کرمان 398 نفر عضو شورای اسلامی 71 شهر و همچنین 7 هزار و 106 نفر عضو شوراهای اسلامی روستاها سوگند یاد می‌کنند.

تحلیف 7504 عضو شورای اسلامی شهر و روستا در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسماعیل نجار ظهر امروز در جلسه شورای اداری و مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی این شهرستان اظهار داشت: امروز به صورت همزمان در سطح استان کرمان 398 نفر عضو شورای اسلامی 71 شهر و همچنین 7 هزار و 106 نفر عضو شوراهای اسلامی روستاها سوگند یاد می‌کنند تا در امر توسعه و مشارکت شهرها و روستاها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: امیدواریم که این افراد با وفاق، همدلی، انسجام و همتی والا در راستای پیشرفت کشور کار خود را آغاز کنند و در پایان دوره چهار ساله، کارنامه خدمتگزاری بسیار درخشانی از خود بر جای بگذارند.

نجار تصریح کرد: با توجه به زودگذر بودن فرصت‌ها می‌طلبد که اعضای شوراهای اسلامی به نحو احسن و مطلوب از آنها استفاده کرده و بدون زیر سئوال بردن خدمات شوراهای گذشته نقاط ضعف و قوت را به خوبی بررسی و در راستای اصلاح و تقویت آنها بکوشند.

وی ابراز داشت: با وجود اینکه در قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا نواقصی وجود دارد، اما بسیار کارآمد هستند بر همین اساس باید اعضای شوراهای اسلامی به قوانین جدید واقف باشند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

نجار با با تأکید بر اجرای دقیق طرح جامع عنوان کرد: باید شوراها با برنامه‌ریزی بلندمدت و در نظر گرفتن اولویت‌ها در راستای خدمات‌رسانی به مردم گام بردارند و برنامه اجرایی عملیاتی داشته باشند.

ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرها فاجعه است

استاندار کرمان سکونت‌گاه‌های غیررسمی را فاجعه دانست و گفت: با توجه به اینکه در این امر مسائل بهداشتی، درمانی، اجتماعی، بزهکاری و ... وجود دارد کمتر به این مقوله توجه می‌شود، بنابراین باید این مهم مورد توجه شوراهای اسلامی قرار گیرد.

نجار با اشاره به اینکه به دلیل وجود تحریم‌ها در سال گذشته تنها 18.5 درصد اعتبار به استان کرمان اختصاص یافته است، بیان داشت: با وجود این یک‌هزار و 700 کیلومتر آبرسانی به روستاها در استان انجام گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه شوراها باید درآمد پایدار داشته باشند، اذعان داشت: این درآمدها بسیار حائز اهمیت است، بنابراین اگر اعضای شوراهای اسلامی بتوانند، اعتماد مردم را جلب کنند، مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را انجام می‌دهند تا اداره شهر میسر شود.

عدم توازن نیروی انسانی شهرداری‌ها/حذف بروکراسی اداری

نجار با تأکید بر کاهش هزینه‌ها در شهرداری‌ها خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از شهرداری‌ها گریبان‌گیر مشکل عدم پرداخت حقوق کارکنان خود هستند که این امر به دلیل عدم توازن نیروی انسانی در این مجموعه‌ها ایجاد می‌شود که می‌طلبد، شهرداران در آن بازنگری کنند.

وی بروکراسی اداری را کمرشکن خواند و اظهار داشت: نباید کارکنان ادارات و نهادها نگاه بخشی‌نگری داشته باشند، بلکه باید با راهنمایی مردم تلاش کنند تا مشکلات آنان را در حد توان برطرف کنند.

نجار با تأکید بر انتخاب شهردار قوی توسط شوراهای اسلامی شهر تصریح کرد: شوراهای اسلامی نیز نباید در اجرای کارهای شهرداری دخالت کنند، در دور جدید نیز تلاش می‌کنیم تا شورای حل اختلاف استان کرمان را فعال کنیم تا بتوانیم از بروز بسیاری از مشکلات اجرایی و عملیاتی جلوگیری کنیم.

عدم نظارت در ساخت و سازها خیانت است

وی با اشاره به آموزش زندگی شهری افزود: شوراهای اسلامی باید در این زمینه آموزش لازم را به مردم بدهند تا بتوانند با همکاری مردم در راستای اداره راحت‌تر شهر برنامه‌ریزی کنند.

نجار عدم نظارت در ساخت و سازها را خیانت ذکر و عنوان کرد: اگر کسی در زمینه ساخت و ساز در سطح شهر و روستاها نادرست عمل کند در قبال هر حادثه‌ای که به دلیل این امر رخ دهد، ضامن است، بنابراین شوراهای اسلامی باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

استاندار کرمان با تأکید بر رعایت معماری اسلامی ایرانی مد نظر مقام معظم رهبری گفت: باید با رعایت این‌گونه معماری هویت تاریخی هر شهر و مردم آن را حفظ کرد، زیرا تقلید در مسائل شهری امری باطل است.

انتهای پیام/80001/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول