اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر همدان:

شوراها با حرکت در مسیر قانون مقتدر می‌شوند

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: حرکت در مسیر قانون و سلامت کاری به شوراهای اسلامی اقتدار می‌بخشد.

شوراها با حرکت در مسیر قانون مقتدر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیداحمد حسنی‌حلم پیش از ظهر امروز در آئین تحلیف منتخبان شوراهای چهارم شهرستان همدان با بیان اینکه از کمیته انطباق در راستای حمایت از مصوبات شوراها تشکر می‌کنیم اظهار کرد: کمیته انطباق از مصوبات شورای شهر مراقبت می‌کند که مخالف قوانین نباشد. 

وی ادامه داد: اگر کمیته انطباق وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد شاید اعضای شوراها ناخواسته دچار خطا در تصمیم‌گیری شوند، بنابراین تذکرات قانونی کمیته انطابق از بروز خطا در مصوبات شورای شهر جلوگیری می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه قانون اساسی تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا را تصویب کرده است گفت: در سال‌های اول انقلاب اسلامی به تشکیل شوراهای اسلامی توجه زیادی نشد، اما نخستین دوره شوراها در سال 78 با انجام انتخابات تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در طول سه دوره گذشته شوراهای اسلامی هر جایی که خود اعضای شورا اقتدار را حفظ کردند شورای مقتدری شکل گرفت و هر وقت شوراها خود را دست کم گرفتند شورا ضعیف شد.

حسنی‌حلم ادامه داد: اقتدار شورا با حفظ شخصیت انسانی و حرکت در مسیر قانون میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر دستگاه و فردی از مصوبات قانونی شورا تبعیت نکند با آن مقابله خواهیم کرد ابراز داشت: ما نباید منتظر بمانیم که دیگران به ما بها دهند بلکه باید نخست بها را کسب و بعد آن را حفظ کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با بیان اینکه شورا با دستگاه‌های دیگر تعامل دارد اما معامله‌گر نیست تصریح کرد:  اعضای شورای شهر همدان بر روی منافع مردم با هیچ کسی معامله نمی‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق شوراهای اسلامی در استان همدان از سلامت کاری برخوردار بودند اذعان کرد: البته در برخی از استان‌های دیگر مسائل زمین‌خواری و مشکلات دیگر داشتند که اختلاس‌های آنها لو رفت و به زندان افتادند.

حسنی‌حلم در پایان گفت: اگر شهرداری مصوبات شوراها را اجرا نکند فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام/89019/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول