اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

هم‌اندیشی با نخبگان مهم‌ترین رکن موفقیت شوراها است

فرماندار شهرضا گفت: هم‌اندیشی و تعامل با نخبگان جامعه به عنوان مهم‌ترین راهکار موفقیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در دست‌یابی به اهداف ساختاری مطرح است.

هم‌اندیشی با نخبگان مهم‌ترین رکن موفقیت شوراها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمدباقر محمدی ظهر امروز در مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر، روستا وعشایر شهرستان شهرضا با بیان این مطلب اظهار داشت: مردم ولایت مدار شهرضا هم پای دیگر هموطنان با حضور 72 درصدی خود در فریضه انتخابات برگ زرین دیگری را در تاریخ این دیار به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: حماسه سیاسی با تبعیت از اوامر رهبر معظم انقلاب محقق شد و برای تحقق حماسه اقتصادی باید از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور به شکل مناسب استفاده کنیم.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه توجه به  مقوله فرهنگ از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی به شمار می‌رود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ملزومات تحقق حماسه اقتصادی تبیین فرهنگ مصرف صحیح و توجه به جایگاه تولید است که این موضوع مهم باید مد نظر شوراهای اسلامی شهر باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران باید از فرصت محدود خدمت رسانی به مردم استفاده لازم را داشته باشند، گفت: از امروز به مدت چهار سال سکان تصمیم گیری در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی در دست اعضای شوراها قرار می‌گیرد و منتخبان مردم باید با درایت و هوشمندی از این عرصه خطیر برای رشد و تعالی جامعه در عرصه‌های گوناگون استفاده کنند.

محمدی با اشاره به اینکه انتخاب شهرداران و دهیاران از نخستین وظایف اعضای شوراها به شمار می‌رود، متذکر شد: تدوین قوانین مناسب با لحاظ کردن امکانات، زیرساخت‌ها و محدودیت‌های موجود در هر منطقه مبتنی بر وضعیت فرهنگی و اجتماعی مردم باید در راس امور شوراها باشد.

وی با تشریح اهمیت نظارت مداوم و اصولی شوراها بر عملکرد شهرداران و دهیاران ادامه داد: شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و نمایندگان ولی فقیه، دولت و مجلس مطرح هستند و آگاهی این افراد نسبت به وظایف خود نقش بسزایی در موفقیت شوراها دارد.

این مسئول ترسیم سیاست‌های توسعه‌ای در سطح هر منطقه مطابق با افق چشم‌انداز 1404 کشور را از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: توجه به لزوم اجرای اصل 44 قانون اساسی از مهم‌ترین نکاتی به شمار می‌رود که باید مد نظر شوراهای اسلامی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد جمعیت شهرضا شهرنشین هستند، خاطرنشان کرد: این نکته مهمی است که باید مدنظر شورای اسلامی شهر شهرضا قرار بگیرد و در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

محمدی سیاست زدگی را مهم‌ترین آفت شورای اسلامی شهر و روستا برشمرد و اذعان داشت: پرهیز از مسایل حاشیه‌ای و مخرب در سطح شوراها از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که انتظار داریم در این دوره مد نظر منتخبان مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/63011/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول