اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حواشی مراسم تحلیف شوراهای شهر گرگان

مراسم تحلیف شوراهای شهر گرگان نیز همانند مسائل گوناگون شورای شهر دارای حواشی جالبی بود.

حواشی مراسم تحلیف شوراهای شهر گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم تحلیف اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای استان گلستان امروز 12 شهریور ماه 1392 همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

اما برگزاری این مراسم در مرکز استان گلستان با محوریت شهر گرگان، جلین و سرخنکلاته و روستاهای تابعه که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد دارای حواشی جالبی بود که از نظرتان می گذرد.

*علی کلاتی با سابقه ترین عضو شورای اسلامی شهر گرگان که به نوعی در شورای این دوره بزرگترین عضو از نظر سنی نیز محسوب می شود وقت شناس ترین عضو شورای اسلامی از بین اعضای شوراهای شهری و روستایی بود و 15 دقیقه قبل از شروع مراسم در محل برگزاری مراسم حاضر شد.

*تاخیر در آغاز مراسم های شورای اسلامی شهر گرگان موضوعی بوده که در طول چند سال گذشته به خصوص در شورای دوره سوم همیشه مورد بحث و انتقاد افراد بوده است و امروز نیز این تاخیر گریبان برگزار کنندگان مراسم را گرفت و مراسم تحلیف با تاخیر نیم ساعته با قرائت قرآن و نواختن سرود ملی کشورمان توسط گروه مارش لشکر 30 پیاده گرگان آغاز شد.

*بازهم حضور عکاسان و وبلاگ نویسان محلی که در دوره های گذشته که میدان را برای تاخت و تاز خود فراهم نمی دیدند با تغییر در دولت و شرایط موجود شتابان خود را به این مراسم رسانده و به تصویر برداری و ثبت لحظه های گوناگون مشغول بودند و تا یک ساعت ابتدایی مراسم از عکاسان خبرگزاری ها خبری نبود.

*خبرنگاران خبرگزاری ها که همیشه از کسانی بودند که در مراسم های گوناگون در سطح استان حضور داشته و خواهند داشت از دقایق ابتدایی حاضر و با انجام مصاحبه ها و گفتگوهای کوتاه فعالیت روزانه خود را آغاز کردند و در تکاپوی تهیه گزارش و پوشش خبری این رویداد ارزشمند بودند.

*آرش فولادیان یکی از شورایاران سابق شورای اسلامی شهر گرگان که از مجری های توانمند گرگانی است و همیشه در مراسم ها و برنامه های شهرداری گرگان و شورای شهر گرگان حضور داشته امروز نیز وظیفه اجرای برنامه را برعهده گرفت و توانست با تسلط کامل برنامه را مدیریت کند.

*سخنران اول مراسم حیدرعلی احمدی فرماندار گرگان بود که در سخنرانی خود همانند یک طلبه باسابقه با استفاده از آیات قرآنی و روایات سعی در بیان مسائل و نکات مد نظر خود داشت که افراد بیرون از سالن تصور بر حضور یک روحانی در پشت تریبون بودند که با حضور در سالن چهره فرماندار به عنوان سخنران مراسم برای آنها روشن شد.

*روسای دفاتر شهری و روستایی استانداری گلستان در بیان نکات آئین نامه ای و ذکر برخی مسائل بر ابقای شهرداران و دهیاران سابق و یا استفاده آنها به عنوان سرپرست تا مشخص کردن افراد تاکید داشتند که در جای خود جالب و موضوع گفت و گوهای درگوشی اعضای این دوره شوراها بود.

*برای بار اول اتفاق افتاد که مراسمی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد اما نشست ها و گفتگوهای گروهی و حاشیه‌ای در سالن ورودی این تالار برگزار نشد و همه حاضران با صبر و حوصله و علاقه تمام از ابتدا تا انتهای مراسم در سالن اصلی حضور داشتند.

*در لحظات ابتدایی حضور معاون عمرانی استاندار گلستان در پشت تریبون به دلیل آنکه مجری برنامه درباره تکمیل فرم هایی که در ابتدای ورود افراد به آنها داده شده بود تاکید کرد حدود پنج دقیقه همهمه‌ای برپا شد که با تذکر عبدالرضا دادبود و با اشاره به اینکه صحبت های کوتاهی خواهد داشت سکوت برقرار شد.

*دادبود بر درست نویسی صورتجلسات و استناد به مواد قانونی در تصویب طرح ها و لوایح تاکید کرد و گفت متاسفانه داشتیم مواردی که بدون ذکر موارد قانونی موضوع به مراجع بالاتر فرستاده شده اما به دلیل نقایص موجود بازگشت خورده و مورد اعتراض اعضای شوراها در شهر و روستا قرزار گرفته است. دادبود در این خصوص با لحن بسیار محکم به نوعی اتمام حجتی را با اعضای شوراها داشت.

*در طول مراسم باز هم به صدا درآمدن تلفن های همراه با نواهای بسیار جالب و متنوع اعتراض اعضای حاضر در جلسه را به همراه داشت و متاسفانه در ظاهر هنوز فرهنگ خاموش کردن تلفن همراه در یک مراسم رسمی برای اعضایی که می خواهند در یک پارلمان محلی حضور پیدا کنند فرهنگ سازی نشده است.

*باز هم در این مراسم همانند مراسم های گوناگون در تالار فخرالدین و مکان های دیگر موضوع مزاحمت خودرو برای رفت و آمد موضوعی بود که بارها از پشت تریبون اعلام شد و درخواست کردند تا عاجزانه این خودرو جابجا شود اما این پیام به گوش صاحب خودرو نمی رسید.

*در پایان مراسم نیز آرش فولادیان مجری برنامه سوگندنامه اعضای شوراهای روستا را قرائت کرد که با قیام تمامی حاضران این سوگندنامه توسط افراد تکرار شد، اما پس از آنکه علی کلاتی به عنوان نماینده برای قرائت سوگندنامه اعضای شورای شهر گرگان پشت تریبون حاضر شد افراد دیگر به غیر از اعضای شهر گرگان در جای خود نشستند که این موضوع نیز با تذکر علی کلاتی همراه بود و از اعضای شوراهای روستا خواست تا به احترام دیگر اعضا در جای خود بایستند.

مراسم تحلیف دیگری نیز به پایان رسید و قول ها و مصاحبه خبرنگاران نیز ادامه دارد، اما باید دید این دوره چهارساله که تغییرات زیادی را نیز در ترکیب اعضای خود دیده است در پایان این پهار سال چه خواهد کرد و چه کارنامه ای را برای خود به یادگار خواهد گذاشت.

مراسم تعیین هیات رئیسه نیز بر اساس آیین‌نامه امروز در شوراهای شهر و روستا برگزار می شود.

انتهای پیام/83004/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول