اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع):

مدیریت از ملاک‌های مؤثر در دستیابی به شهر اسلامی است

رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع)، مدیریت را از ملاک‌های مؤثر در دستیابی به شهر اسلامی عنوان کرد.

مدیریت از ملاک‌های مؤثر در دستیابی به شهر اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در مجمع جهانی شهر اسلامی که ظهر امروز در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد، نمایندگان به ارائه مقاله‌های خود در خصوص موضوعات مدیریت در شهرهای اسلامی، حفظ میراث اسلامی و معیار سکونت در اسلام پرداختند.

غلامرضا گودرزی رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) در این مجمع مدیریت را یکی از ملاک‌های مؤثر در دستیابی به شهر اسلامی مطلوب عنوان و نکاتی را در این خصوص مطرح کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران نیز به عنوان دیگر سخنران این برنامه بیان کرد: با توجه به سرعت تحول شهرنشینی، مسکن به عنوان یکی از نیازهای جامعه مطرح می‌شود.

حمیدرضا صارمی افزود: لازم است که نمایندگان حاضر در اجلاس جهانی شهر اسلامی با بایدها و نبایدها و مزایا و معایب فناوری‌های نوین آشنا باشند و در کنار استفاده از مزایای این فناوری‌ها، از معایب آن پرهیز کنند.

وی ادامه داد: یکی از اسرار قرآن حیات طیبه است که بیشتر مراجع آن را استفاده درست از امور دنیوی دانسته‌اند.

صارمی به معیارهای سکونت در اسلام اشاره کرد و از سکونت دائم، وسعت مسکن، بلندمرتبه‌سازی، دسترسی به فضای مناسب و دسترسی برای تسهیل صله‌رحم، دسترسی مناسب به طبیعت، ساختار مطلوب مسکن، استحکام و ظرافت، حریم، اعتدال در مسکن و نهی در فروش آن را از مهم‌ترین این معیارها نام برد.

گفتنی است در این برنامه که از مهم‌ترین برنامه‌های جشنواره روز قزوین به شمار می‌رود، سید عبدالهادی شاهرودی، مارزیوفاری، سیدهادی ابراهیمی، حسین بیرشک، احمد پوراحمد، هلن اوپسا و غلامحسین معماریان سخنرانی و مطالبی را در موضوعات یاد شده ارائه کردند.

انتهای پیام/77007/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول