اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

«روز قزوین» گویای تاریخ یک شهر متمدن و کهن است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به برنامه‌های «روز قزوین»، این برنامه‌ها را گویای تاریخ یک شهر متمدن و کهن عنوان کرد.

«روز قزوین» گویای تاریخ یک شهر متمدن و کهن است

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: فلسفه برگزاری روز قزوین در جلسات متعددی که با نخبه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر شهرمان داشتیم، شکل گرفت.

وی با بیان اینکه معرفی تاریخ و توانمندی‌های مغفول مانده قزوین در دهه‌های گذشته یک واقعیت تلخ محسوب می‌شد، افزود: روز قزوین مقدمه‌ای شد تا تمدن 10 هزار ساله این خطه که در قبل و بعد از اسلام حتی در جهان، حرفی برای گفتن داشته به انسان‌های امروزی معرفی شود.

وزیری‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، هنری و کشاورزی قزوین که طی سال‌های اخیر جان تازه‌ای گرفته، تصریح کرد: بیان آنچه که در گذشته و امروز پایتخت ایران در عهد صفوی رخ داده در قالب برگزاری جشنواره روز قزوین از دو سال قبل آغاز شده و تا حداقل 15 سال آتی به طول خواهد انجامید.

این مقام مسئول آشنایی جوانان با تاریخ و مفاخر زادگاهشان و افزایش حس تعلق آنان به قزوین و هویت دینی و انقلابی را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد که به طور حتم در سال‌های آتی روند توسعه شهر را تسهیل خواهد کرد.

وی شعار امسال را که «قزوین تمدنی به قدمت زندگی» تعیین شده، گویای تاریخ گران سنگ این دیار دانست و 17 ربیع الاول سال 965 هجری قمری را که سرآغازی برای پایتخت شدن این شهر به مدت 54 سال محسوب می‌شود، مهر تأییدی بر انتخاب شایسته این شعار اعلام کرد.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: جشنواره روز قزوین امسال فرصتی شد تا برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی با یک رشد خوبی نسبت به سال گذشته برگزار شود و یکی از مهم‌ترین مزیت‌های جشنواره امسال حضور مؤثر دیگر دستگاه‌های اجرایی استان در کنار شورای شهر و شهرداری است.

وزیری‌نژاد خبر داد: سازمان فرهنگی ورزشی در دومین جشنواره روز قزوین شش برنامه همچون سومین جشنواره ملی و بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی، جشنواره صبحانه سالم، نخستین جشنواره دوقلوها، مشارکت در همایش پیاده روی خانواده، برنامه شب‌های مینودری و جشنواره تخفیفات شهری را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/2667/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول