اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خواستار شد

معرفی الگوهای توسعه‌ای مناسب در مجمع جهانی شهر اسلامی

استاندار قزوین گفت: با برگزاری نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی باید الگوی مناسبی با دیدگاه اسلامی در راستای توسعه شهری به جهانیان معرفی شود.

معرفی الگوهای توسعه‌ای مناسب در مجمع جهانی شهر اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم بعد از ظهر امروز در نخستین اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی که در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، اظهار کرد: با برگزاری نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی در قزوین باید الگوی مناسبی با دیدگاه اسلامی در راستای توسعه شهری به جهانیان معرفی شود.

وی با بیان اینکه در شهر قزوین شرایط زندگی به گونه‌ای است که می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه معماری‌های اسلامی باشد، افزود: شرایط مناسب زندگی در شهر قزوین بر اساس اعتقادات و الگوهای اسلامی ایرانی است و این موضوع یکی از نقاط برجسته این شهر است.

استاندار قزوین گفت: اخلاق، محوری‌ترین موضوع در شهر اسلامی قزوین محسوب می‌شود که مورد توجه قرار گرفته و به شرایط حداکثری رسیده است.

وی با اشاره به تغییرات فیزیکی شهرها اضافه کرد: نوع بداخلاقی‌ها در تغییرات فیزیکی و آب و هوایی باعث شده است آسیب‌های زیادی در توسعه شهرها دیده شود.

عجم با بیان اینکه شهر قزوین این ادعا را دارد که هویت شهری آن بر اساس اصول اخلاقی گام برداشته است، تصریح کرد: مدیریت شهری در چنین سیستمی به دنبال ایجاد امنیت شهروند بوده و به این دیدگاه رسیده است.

وی گفت: شهروندان در توسعه شهر اسلامی تعامل بیشتری با نهادهای متولی دارند؛ چراکه انسان‌ها با این خصوصیات پرورش یافته‌اند.

عجم با تأکید بر اینکه در چنین سیستمی انحراف کمتر دیده می‌شود، ادامه داد: از دیدگاه اسلامی، شهر بستری برای زندگی به صورت اجتماعی است و بر این اساس توسعه شهرها باید بر مبنای اسلام باشد.

وی با بیان اینکه نباید بین مبانی توسعه شهری و جوامع اسلامی شکافی ایجاد شود، افزود: تعیین چشم‌اندازها برای رشد و توسعه شهر به شدت متأثر از دیدگاه‌های اسلامی است و انسان در این فضا به تکاپو می‌افتد.

این مسئول افزود: شایسته است تا مدیران شهری به اصول، ساخت و توسعه شهری بر مبنای اسلام توجه داشته باشند و چه بسیارند اصول‌ها و معیارهایی که محتوای دینی و اسلامی آنها مورد تأکید قرار گرفته است.

عجم از دانشمندان و میهمانان حاضر در اجلاس خواست حرکت‌هایی سازنده بر اساس معیارهای اسلامی انجام دهند و الگوی مناسبی در معرفی دیدگاه اسلام در توسعه شهری به جهانیان معرفی کنند.

انتهای پیام/77011/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول