اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی خبر داد

پرداخت ماهانه 750 میلیون ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان آذربایجان غربی

معاون سلامت و حمایت از خانواده کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: ماهانه 750 میلیون ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان استان پرداخت می‌شود.

پرداخت ماهانه 750 میلیون ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان آذربایجان غربی

ابراهیم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی و بسیار مهم کمیته امداد آذربایجان غربی در باب رسیدگی به وضع تغذیه‌ای کودکان، به ویژه کودکان زیر شش سال که در حساس‌ترین دوران رشد زندگی خود قرار دارند، طرح «تغذیه کودکان زیر شش سال» است.

وی در این راستا از وجود یک هزار و 500 کودک زیر شش سال در قالب اجرای این طرح خبر داد و افزود: ماهانه رقمی حدود 500 هزار تومان به ازای هر یک از این کودکان به خانواده‌های آنان پرداخت می‌شود.

جعفری تصریح کرد: این کودکان بر اساس پایش منحنی رشد آن‌ها، از سوی مراکز بهداشتی درمانی و شبکه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به کمیته امداد معرفی شده و زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

معاون سلامت و حمایت از خانواده کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی افزود: با اجرای این طرح در قالب پرداخت کمک هزینه تهیه سبد غذایی لازمه، با پرداخت مبالغ ماهانه، وضعیت رشد کودکی که دچار سوء تغذیه است، به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از این کودکان معرفی شده در طول ماه نخست اجرای طرح، روند تغییری رشد آنان بررسی می‌شود و در صورتی که تغییرات حاصله رضایت‌بخش باشد اجرای این طرح برای سال‌های بعدی نیز برای کودک تمدید می‌شود ولی چنانچه تغییر چندانی در منحنی رشد او رخ ندهد، برای ریشه‌یابی علت اصلی مشکل، کودک به مراجع درمانی مربوطه ارجاع داده می‌شود.

وی جمع کل مبالغ پرداختی به این تعداد کودک مشمول طرح در کمیته امداد استان را 750 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با پرداخت این مبالغ به خانواده‌ها، افراد می‌توانند بر اساس ذائقه کودک، حق انتخاب بیش‌تری در تهیه سبد غذایی مربوطه داشته باشند.

جعفری خاطرنشان کرد: کودکان مشمول این طرح لزوما از خانواده‌های مددجویان زیرپوشش نبوده، بلکه کودکان سایر خانواده‌های بی‌بضاعت نیز به شرط معرفی مراکز بهداشتی و به منظور رفع مسائل سوء تغذیه‌ای آن‌ها، می‌توانند مشمول این طرح قرار گیرند.

انتهای پیام/61006/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول