اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تجهیز بخش کودک در 28 کتابخانه چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بخش کودک در 28 کتابخانه عمومی استان ایجاد و راه‌اندازی شده است.

تجهیز بخش کودک در 28 کتابخانه چهارمحال و بختیاری

بهروز صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: ایجاد ایستگاه‌های مطالعه، تشویق کودکان به مطالعه در مهدهای کودک و تجهیز کتابخانه‌های عمومی به بخش کودک از جمله راهکارهای افزایش فرهنگ مطالعه در استان است.

وی افزود: تاکنون بررسی دقیقی در مورد میزان مطالعه نوجوانان و جوانان استان صورت نپذیرفته، برهمین اساس انجام تحقیقات مناسب در این زمینه دریچه نوینی به سوی برنامه‌ریزی برای ارتقای سرانه مطالعه استان را باز خواهد کرد.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 کتابخانه عمومی استان دارای بخش کودک مستقل است، گفت: در اکثر کتابخانه‌های استان اقدامات لازم درباره تجهیز و جداسازی بخش کودک انجام شده و سعی می‌کنیم در آینده نزدیک بخش کودک را در تمام کتابخانه‌های سطح استان فعال کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که سامانه مدیریت کتابخانه‌ها را اجرا کرده است، افزود: از طریق این سامانه اعضا می‌توانند از طریق اینترنت به جستجو در کتابخانه‌های سراسر استان و کشور بپردازند و به کتب مورد علاقه خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از نمایه نشریات و پایگاه ایران نمایه که پایگاه جامع نشریات کشور است در تمامی کتابخانه‌ها اجرا شده است.

صادقی گفت: استقبال جوانان نسبت به سایر اقشار و سنین در استان در مورد استفاده و امانت کتاب از کتابخانه‌ها بیشتر بوده است، برهمین اساس برنامه‌ریزی به منظور گسترش فرهنگ مطالعه در بین قشر جوانان زمینه ارتقای سرانه مطالعه استان را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/68006/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول