اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت گرفت

معرفی نفرات برتر جشنواره منطقه‌ای قرآن و اذان کمیته امداد

نفرات برتر دومین جشنواره سراسری قرآن کریم و اذان دانش‌آموزی کمیته امداد امام خمینی کشور در شیراز معرفی شدند.

معرفی نفرات برتر جشنواره منطقه‌ای قرآن و اذان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای قرآن و اذان دانش‌آموزان پسر عضو کانون‌های فرهنگی تربیتی کمیته امداد کشور عصر امروز با حضور پنج استان کشور در شیراز برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس در این زمینه به خبرنگاران گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع راهنمایی و متوسطه عضو کانون‌های فرهنگی تربیتی کمیته امداد کشور همزمان با استان‌های اصفهان، بوشهر، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و کرمانشاه برگزار شد.

علی اللهیاری افزود: نحوه برگزاری این جشنواره به صورتی است که رقابت‌کنندگان این استان میزبان مرحله منطقه‌ای، در استان‌های دیگر به رقابت می‌پردازند، و به همین دلیل از فارس 120 نفر برای شرکت در جشنواره به استان اصفهان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان از استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، هرمزگان و اصفهان به‌مدت پنج روز از شنبه (دوم شهریورماه) تا امروز چهارشنبه (ششم شهریورماه) در شیراز به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اللهیاری بیان کرد: 160 نفر از دانش‌آموزان این استان‌ها در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل، صوت و اذان به رقابت با یکدیگر پرداختند که نفرات اول تا سوم این جشنواره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

مدیر امور فرهنگی اداره‌‌کل کمیته امداد امام خمینی فارس نیز در این زمینه به خبرنگاران گفت: مرحله کشوری این جشنواره در هفته پایانی شهریور ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

سید عبدالعلی سعادت افزود: این جشنواره در سه مقطع استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود که امسال دومین سال برگزاری این جشنواره بود.

وی ابراز داشت: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط معنوی، رشد و شکوفاسازی استعدادهای قرآنی، فراهم آوردن زمینه برای انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و ترویج بیشتر آموزه‌های قرآنی برگزار شد.

سعادت خاطرنشان کرد: در این جشنواره در مقطع راهنمایی در رشته اذان «امیر حسین دولتی» از کرمان، «محمدرضا آقایی» از سیستان و بلوچستان و «مجتبی بساط نژاد» از هرمزگان اول تا سوم شدند.

وی ادامه داد: در رشته ترتیل نیز به ترتیب «سلمان حسنی» از کرمان، «یاسر حسن پور» از بوشهر و «کامبیز عزت آبادی» از کرمان اول تا سوم شدند.

به گفته وی، در رشته حفظ  «مهدی تاری» و «عباس دلیری» از هرمزگان، «مجتبی ملازاده» از سیستان و بلوچستان و در رشته قرائت نیز «محمد امین حاتمی» از هرمزگان، «علی قلی زاده» از کرمان و «مهدی بهرامی» از اصفهان رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.

سعادت اضافه کرد: در مقطع متوسطه در رشته اذان «حسین ولد» و «سعید ترابیان» از بوشهر و «علیرضا شهرکی زاده» از سیستان و بلوچستان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

وی بیان کرد: در رشته ترتیل و حفظ قرآن کریم «وحید اعتدالی» و «زبیر ملازاده» از سیستان و بلوچستان، «اباذر امیری» از کرمان و «مجید حسن عباسی» از اصفهان، «ابراهیم آتش افروز» از سیستان و بلوچستان و «محمد رضا اسماعیلی» نفرات برتر شدند.

به گزارش فارس، در این مسابقات 200 دانش‌آموز از مقاطع راهنمایی و متوسطه استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و اصفهان در رشته‌های اذان، قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان در هر رشته و مقطع تحصیلی سه نفر برگزیده شدند.

انتهای پیام/2448/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول