اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهردار ارومیه خبر داد

تخصیص بودجه 550 میلیارد تومانی شهرداری ارومیه

معاون شهرسازی و معماری شهردار ارومیه گفت: امسال بودجه 550 میلیارد تومان برای شهرداری ارومیه تخصیص یافته است.

تخصیص بودجه 550 میلیارد تومانی شهرداری ارومیه

غلامرضا عدل دوست امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه سرزمین ادیان، رشادت‌ها و خانه سرداران بزرگ انقلاب باکری‌ها و امینی‌ها است.

وی با بیان اینکه مسلمان، مسیحی، شیعه، سنی، ترک و کرد در کنار یکدیگر با صفا و صمیمیت در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند، ادامه داد: آذربایجان غربی و شهر ارومیه نگارخانه تاریخ و طبیعت ایران است.

عدل دوست خاطرنشان کرد: نخستین مدرسه به سبک نوین ایران در سال 1251 هجری قمری درست 17 سال پیش از تاسیس دارالفنون در ارومیه آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: نخستین مدرسه عالی طب در سال 1295 هجری قمری به شکل شبانه‌روزی در ارومیه تاسیس شد که در آن تحصیلات به مدت هفت سال در رشته‌های جراحی، چشم پزشکی، تشریح، فیزیولوژی و داروسازی بوده که دانشجویان بعد از امتحانات کتبی و عملی به دریافت دانشنامه برای طبابت فارغ‌التحصیل می‌شدند.

عدل دوست با بیان اینکه قدیمی‌ترین نقشه شهر ارومیه متعلق به سال 1312 هجری شمسی است، افزود: قلعه‌ای با هشت دروازه که ترکیب و مساحت یک شهر تدافعی را بازگو می‌کند.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه شهر ارومیه تا سال 1344 حول هسته مرکزی بوده، ابراز داشت: تا کنون سه طرح جامع برای شهر ارومیه تهیه شده که نخستین طرح جامع در سال 1355 و دومین طرح جامع در سال 1369 بوده است.

معاون شهرسازی و معماری ارومیه ادامه داد: سومین طرح جامع شهر ارومیه به عنوان طرح جامع تجدید نظر در سال 89 تهیه شده است.

عدل دوست یادآور شد: دو طرح تفصیلی نیز یکی در سال 57 و دومین در سال 73 آغاز شده که تا کنون تهیه آن رشد 30 درصدی دارد.در نخستین طرح جامع مساحت شهر حدود 2 هزار و 500 هکتار و در دومین طرح مساحت شهر ارومیه 5 هزار و 200 هکتار بود.

عدل دوست اضافه کرد: اکنون شهر ارومیه با وسعتی حدود 10 هزار و 548 هکتار و جمعیتی بیش از 700 هزار نفر در ارتفاع یک هزار و 300 متر از سطح دریا واقع شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه با قدمت حدود یکصد سال دارای چهار منطقه، 16 سازمان، پنج معاونت، بیش از 3 هزار و 800 نفر پرسنل با برنامه‌ریزی مدرن و نظارت شورای اسلامی شهر و با بودجه حدود 550 میلیارد تومان در حال خدمات رسانی به مردم ارومیه است.

انتهای پیام/61005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول