اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر معماری و شهرسازی همدان مطرح کرد

لزوم مقابله با آشفتگی کالبد و ساختار شهری

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان از لزوم مقابله با آشفتگی کالبد و ساختار شهری خبر داد.

لزوم مقابله با آشفتگی کالبد و ساختار شهری

محمدحسین مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به لزوم توجه به ارتقای کیفیت زندگی شهری اظهار کرد: در سال‌های اخیر ارتقای کیفی سیما و منظر شهری از تدوین ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی تا اصلاح شیوه تهیه و اجرای طرح‌های عمران و معماری بناهای شهری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به مصوبه سال 87 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در این راستا افزود: این مصوبه از مهمترین مصوبات این شورا در زمینه طراحی فضای شهری است.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری در شهرهای ایران با هجوم آشفتگی در ساختار شهر از کالبد ساختمان‌ها تا فعالیت‌ها و رفتارهای انسانی در محیط شهر مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط حاکمیت نگاه اقتصادی کوتاه‌مدت به شهر و تحت تأثیر قرار گرفتن انواع نابسامانی‌ها در حوزه‌های مدیریتی و سیاستگذاری، سبب شده شهر امروز هماهنگی خود با ویژگی‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی را به فراموشی بسپارد.

محمدی یادآور شد: با توجه به عوامل مؤثر بر وضع موجود و اساس فرهنگی شهر مهمترین راهبردها و راهکارهای لازم برای تحقق منظر شهری مطلوب را می‌توان در چهار برنامه زمانی برشمرد.

وی با اشاره به برنامه فوری که در آن تدوین ضوابط و مقررات برای ایجاد انسجام تدریجی در ساخت و سازهای شهری صورت می‌گیرد، گفت: اصلاح شیوه تهیه و تصویب و اجرای طرح‌های توسعه، عمران و معماری ساختمان‌ها، فضاهای شهری و تهیه سند جامع ارتقای کیفی سیما و منظر شهری یکی از اسناد و طرح توسعه و عمران شهر است.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان اظهار کرد: در برنامه میان‌مدت نیز ایجاد ظرفیت‌های قانونی لازم، ارتقای سطح و تغییر رویکرد آموزش‌های تخصصی شهرسازی و معماری با فراهم کردن تدریجی زمینه تغییر نگرش اقتصادی به شهر با توجه به اصول فرهنگی و سرزمینی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این امر در برنامه بلندمدت، سرمایه‌گذاری بر اساس منابع انسانی با ارتقای سطح آگاهی عمومی و پرورش نظریه‌پردازان معماری و شهرسازی با تکیه بر فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول