اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزش مربیان برای مقابله با نحله‌های انحرافی

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری دوره‌های مختلف آموزش مربیان برای مقابله با نحله‌های انحرافی در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزش مربیان برای مقابله با نحله‌های انحرافی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان صبح امروز در نشستی با امام جمعه بوشهر با ارائه گزارش از طرح‌ها و اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه رصد آسیب‌های فرهنگی در بخش فرق و مذاهب و نحله‌های انحرافی ، تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند در امر مبارزه با آسیب‌های حوزه فرهنگ دینی را از اولویت‌های سیاست‌گذاری‌های کلان سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزش مربیان در استان‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان‌هایی که در معرض آسیب هستند، دوره آموزشی برای مربیان در راستای مقابله و مبارزه با نحله‌های انحرافی برگزار می‌شود.

امام جمعه بوشهر نیز با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی و لزوم مقابله با آسیب‌های فرهنگی استان براساس برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بیان داشت و خواستار ترویج بیشتر فعالیت‌های دینی شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به ضرورت ایجاد تحول ریشه‌ای در نوع نگرش سازمان تبلیغات اسلامی به استان بوشهر اذعان داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور با داشتن مرز آبی گسترده با کشورهای حوزه خلیج فارس و برخورداری از انرژی‌های نفت و گاز و پروژه‌های مهمی همچون نیروگاه اتمی در کشور از موقعیت ممتازی برخوردار است.

وی ادامه داد: استان بوشهر نخستین استانی است که در سطح کشور نقشه جامع فرهنگی استان در آن تدوین شده و با رصد کردن آسیب‌های موجود تمام مراکز آسیب پذیر، شرح آسیب‌ها، راهکارهای مقابله و پیشنهادات مناسب طراحی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در بخش دیگری از این دیدار هدایت، حمایت و نظارت را به عنوان یکی از اصول سیاست سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ابراز داشت: در بخش تربیت نیروی متخصص اساس کار ما در استان در حوزه‌های قرآنی، ادیان و مذاهب، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و مداحان ، آموزش مربیان و نیروهای مجرب در بخش برادران و خواهران است و با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در استان زمینه تحقق این مهم فراهم شده است.

وی بر ضرورت فعالیت بیشتر فرهنگی در مساجد استان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از راه‌های افزایش سطح دانش فرهنگی اقشار جامعه و به ویژه جوانان ایجاد حلقه‌های معرفتی در مساجد است که از طریق آن بستر لازم جهت تعالی فرهنگ دینی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول