اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

ساماندهی رودخانه‌های کاشان در اولویت است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ساماندهی رودخانه‌های فصلی در شهرستان کاشان یکی از اولویت‌های اول در بخش سیل برای مقابله با پدیده خشکسالی و بحران بی‌آبی است.

ساماندهی رودخانه‌های کاشان در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در سومین همایش ملی بحران آب در دشت کاشان اظهار داشت: سیل، خشکسالی و بحران بی‌‌آبی از مهم‌ترین موضوعات و چالش‌هایی است که شهرستان کاشان را به دشت تحت تأثیر قرار داده است.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری، بازسازی شبکه‌های آب شرب و جلوگیری از هدررفت آب، اجرای طرح‌های نوین آبیاری و آبخیزداری را از جمله راهکارهای اساسی برای مقابله با بحران بی‌آبی و خشکسالی اعلام کرد و افزود: در بخش خشکسالی و کمبود آب شرب با اجرای 90 کیلومتر بازسازی شبکه‌های آب شرب شهرستان، هدررفت آب به کمتر 20 درصد رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: اجرای بیش از 2 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی کاشان و اجرای طرح آبخیزداری در مناطق قمصر، بند لتحر، چمرود در حوزه فین، بندهای مشکات، ابوزیدآباد، حسین‌آباد و قاسم‌آباد برای مهار سیلاب‌ها و استحصال روان آبها و همچنین اجرای طرح های مطالعاتی آبخیزداری در روستاهای تتماج، برزک، قهرود و قزاآن از جمله اقداماتی است که برای مقابله با بحران بی‌آبی و خشکسالی در منطقه کاشان انجام شده است.

وی با اشاره به پایان مطالعات طرح‌های آبخیزداری، بر ضرورت تکمیل طرح‌های آبخیزداری تأکید و خاطرنشان کرد: برای تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک نیاز است تا هر چه سریع‌تر طرح‌های آبخیزداری اجرا و به بهره‌برداری برسد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اجرای طرح‌هایی مانند سد خنچه که توسط آب منطقه‌ای اصفهان پیگیری می‌شود و طرح انتقال آب از حوزه‌های دیگر از جمله دریای خزر در مقابله با بحران بی‌آبی کاشان و خشکسالی در این شهرستان نقش مهمی دارند.

شیشه‌فروش برگزاری سلسله همایش‌های علمی بحران آب در دشت کاشان را مفید دانست و تصریح کرد: حمایت مدیریت بحران استانداری اصفهان از طرح هایی است که منجر به برون‌رفت از بحران بی‌آبی و خشکسالی کاشان می‌شود.

دبیر اجرایی سومین همایش بحران آب در دشت کاشان نیز در این همایش تعداد مقالات ارسال شده از سراسر کشور به دبیرخانه همایش را 45 مقاله اعلام و عنوان کرد: از این تعداد 10 مقاله برای ارائه در این همایش انتخاب شده است.

بابک فخیمی، تمرکز دستگاه‌های مرتبط با موضوع آب، خرد جمعی، مدیریت یکپارچه در منابع آب و شناسایی استعدادها و نیروهای متخصص در این بخش را از جمله اهداف این همایش برشمرد و گفت: مدیریت بحران بی‌آبی و خشکسالی، نیازمند خرد جمعی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط با موضوع آب به ویژه بخش کشاورزی است. 

سومین همایش ملی بحران آب در دشت کاشان با محوریت مدیریت مصرف و فرونشست‌ها با حضور استادان دانشگاه و صاحبنظران در این شهرستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2406/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول