اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خبر داد

بهره‌برداری از پنج کانون فرهنگی، هنری مساجد در اردبیل

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل از راه‌اندازی پنج کانون جدید در هفته جهانی مساجد در اردبیل خبر داد.

بهره‌برداری از پنج کانون فرهنگی، هنری مساجد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در جمع فعالان کانون‌های فرهنگی، ‌هنری در گرامیداشت هفته مساجد در اردبیل اظهار داشت: در کنار پنج کانون جدید فرهنگی، هنری و دو خانه دیجیتال که بیشتر با محوریت مساجد روستایی فعالیت می‌کنند شاهد تأسیس پنج مرکز تلاوت نور در سطح استان هستیم.

وی با بیان اینکه طرح قرآنی 1447 با مشارکت سیمای قرآن در اولویت برنامه‌های کانون‌های فرهنگی، ‌هنری همزمان با گرامیداشت هفته جهانی مساجد قرار گرفته است، ‌تصریح کرد: 30 هزار برگه مسابقه در این زمینه بین علاقمندان توزیع شده است.

سقا از برگزاری 14 ویژه برنامه مختلف در گرامیداشت این هفته در سطح 350 کانون مساجد استان خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح شورا یار اعضای کانون‌های مساجد به شهرداری اردبیل پیشنهاد شده است تا در حل مشکلات محله این مجموعه یاریگر شهرداری باشد.

این مسئول با بیان اینکه این طرح در راستای زیباسازی و نامگذاری محلات و تقویت کانون‌های فرهنگی، ‌هنری به شهرداری اردبیل پیشنهاد شده است، اضافه کرد: کانون‌های مساجد با حداقل امکانات خود آماده هستند تا در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری و دینی با مجموعه‌های فعال در این حوزه همکاری داشته باشند.

وی از عقد تفاهمنامه با 30 دستگاه اجرایی با هدف ارائه خدمات به اعضای کانون‌های فرهنگی،‌ هنری خبر داد و بیان کرد: در کنار برگزاری برنامه‌های مختلف در این هفته ما خودمان را مهیای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت می‌کنیم که از 16 تا 26 شهریورماه برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان گفت:‌ در همین راستا مسئولیت و دبیری این دهه به ما واگذار شده و کانون قرار است در گرامیداشت این دهه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده و اجرای آنها را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در مراسم گرامیداشت هفته مساجد افزود: مسجد نه تنها محل نیایش، عبادت، وعظ و خطابه مؤمنان بوده بلکه محل ابلاغ احکام، دستورها و آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده با تاکید بر گسترش فضای کاربردی و مجازی در مساجد در استقبال جوانان، تصریح کرد: در حال حاضر برای موفقیت در امر تبلیغ مفاهیم دینی باید از دانش روز و فناوری‌های جدید استفاده کرد.

وی محیط سایبر و فضای مجازی را از قابلیت‌ها و فرصت‌های استثنایی در بهره‌گیری جوانان و نوجوانان از مکان ارزشی مساجد توصیف کرد و ادامه داد: مسجد به عنوان بستر و جایگاه اعمال عبادی مسلمانان از تقدس ویژه‌ای برخوردار است اما نباید کارکرد مسجد را در این مسائل محدود کنیم.

انتهای پیام/62004/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول