اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

شرایط سخت تحریم مدیران کار‌آمد می‌خواهد

امام جمعه اردبیل گفت: شرایط سخت بحران و تحریم‌های اقتصادی استکبار جهانی مدیران لایق، توانمند و با تدبیری می‌خواهد تا هر روز یک قدم اساسی در اعتلای نظام بردارند.

شرایط سخت تحریم مدیران کار‌آمد می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی صبح امروز در آغازین روز هفته دولت در جمع کارگزاران نظام اسلامی در اردبیل اظهار داشت: هفته دولت فرصت استثنایی است تا کارهای انجام شده را مرور کنیم و با دید حقیقی فرصت‌ها و تهدیدها را بازیابیم و اصل خدمت‌رسانی را که در سایه مدیریت‌های جسورانه و شجاعانه در دستور کار قرار گرفته بیشتر مدنظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مصالح کلان اقتضا می‌کند که کارهای انجام شده و شایسته به مردم معرفی شود و در یک فرصت ارزیابی کار خودمان و دولت را منصفانه و نقادانه مورد ارزیابی قرار دهیم تا یک قدم به جلو در پیشبرد امور و اهداف نظام برداریم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هر روز کشور ما مورد هجمه و تهاجم استکبار جهانی است و دشمن تلاش می‌کند تا با تضعیف ایران اسلامی مدیریت خاورمیانه‌ را بر عهده بگیرد، یادآور شد: تلاش آنها بر این است که نهضت‌ها و انقلاب‌های منطقه‌ای و کشورهای اسلامی را به فرسودگی کشانده و تضعیف کنند.

عاملی با بیان آنکه هدف آنها از بین بردن کانون قدرت در منطقه و منهدم کردن قدرت نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است، گفت: آمریکا در سوریه به نظاره نشسته تا دو قدرت بر هم غالب نشوند و جنگ در این منطقه به حالت فرسایشی در بیاید.

وی عنوان کرد: در مصر نیز با جنگ و دعوایی که بین اخوان و ارتش برپا کرده تلاششان بر این است تا از این معرکه به نفع خود و با هدف تضعیف ارتش مصر استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان برنامه دقیق مستکبران را شکستن اقتدار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ملت‌ها توصیف کرد و بیان داشت: ما باید از این استقلال دفاع کرده و صیانت کنیم.

عاملی با اشاره به اینکه آمریکا عمداً اخوان را سر کار آورد تا در سایه حمایت‌ نکردن‌ها کشور مقروض مصر را به حال و روز پریشان حالی بیندازد، افزود: با تحریک سلفی‌ها و تشویق برخی از گروه‌ها آمریکا سعی کرد مرسی را به مرحله شکست برساند و این شکست بزرگترین عامل پریشان حالی کشور مصر بوده که امروز آمریکا و همراهان او سعی می‌کنند حاکمیت ملی را در این کشور و کشورهای دیگر نقض کنند.

وی با بیان اینکه در این اوضاع و احوال به تدبیر عالمانه و قدم‌های موثر در پیشبرد امور نیاز داریم، تصریح کرد: دولتمردان آمریکا به حدی بر فشارها و تحریم‌ها پافشاری می‌کنند که با دخالت در معاملات ارزی منطقه سعی می‌کنند در کشورمان ارزی جابجا نشده و آنها بتوانند به هدف شوم خود در تحریم‌های اقتصادی دست پیدا کنند به طوری که با اعزام 300 کارشناس به بانک امارت متحده در‌صدد کنترل بازار هستند.

کار فله‌ای دیگر پاسخگو نیست‌ با تدبیر باید عمل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در چنین شرایطی که مشکلات اقتصادی بیشتر شده باید دست از کارهای فله‌ای برداشته و با تدبیر بیشتر عمل کرد.

عاملی شاهکار مدیریتی در این اوضاع و احوال را تامین منابع مالی با در نظر گرفتن سیاست انقباضی توصیف کرد و ادامه داد: در این رابطه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد چرا که ما هر جا از این ظرفیت استفاده کردیم اصل سرمایه با چندین برابر سود برگشت خورده است.

وی با بیان اینکه در این سیاست انقباضی مالی نباید دست روی دست گذاشت، تاکید کرد: هر سرمایه‌گذاری که در سد عمارت و کوثر و سایر پروژه‌ها از سوی بخش خصوصی صورت بگیرد در کمتر از دو سه سال برگشت سود خواهد داشت.

امام جمعه اردبیل حضور گردشگران بی‌شمار از کشورهای عربی منطقه و آذری‌ها را در استان اردبیل یک ظرفیت عظیم در توسعه استان برشمرد و یادآور شد: باید از این فرصت طلایی استفاده کرد چرا که در قیاس توسعه یونان و ترکیه شاهد آن هستیم که در سایه توانمندی مدیران ترکیه به پیشرفت‌های مطلوبی دست پیدا کرده اما کشور یونان با توجه به ضعف مدیریت حتی جزایر خود را برای شیوخ عرب در حال واگذاری و فروش است.

عاملی با بیان اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی چشم همه ملت به مدیران لایق، با تدبیر و توانمند دوخته شده است، ابراز داشت: باید شبانه‌روزی تلاش کرد و کارهای بر زمین مانده را به سرعت انجام داد.

وی با بیان اینکه هرگز استکبار جهانی از اصول خود تنازل نکرده و ما نیز از اصول خودمان تنازل نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: سیاست کلان نظام و مقام معظم رهبری حمایت از همه دولت‌ها بوده و باید از سیاست آرمانی حمایت کرد چرا که دشمن نمی‌خواهد ملت ما آرمانی فکر کرده و عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: برای رسیدن به این سیاست آرمانی باید هزینه کرد و بدون تعصب باید از کارهای انجام شده سخن به میان آورد چرا که کارهای انجام شده دولت نهم و دهم فوق‌العاده بوده و با کنار گذاشتن تعصبات توخالی باید واقعیت‌ها را گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توطئه دشمن در ناراضی جلوه دادن مردم به نظام در سایه انتخابات و حضور آگاهانه مردم خنثی شده است، گفت: ما در سایه انتخابات 24 خرداد زیر‌ساخت امنیتی خودمان را به عالی‌ترین شکل ارتقا دادیم که قطعاً‌ این امر به توسعه بیشتر کشور و توانمندی آن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/62004/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول