اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

نمی‏توان با ایران اسلامی با زبان تحریم و تهدید سخن گفت

امام جمعه فیروزکوه گفت: سخنان رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف نشان داد که با ایران اسلامی نمی‏توان با زبان تحریم و تهدید سخن گفت.

نمی‏توان با ایران اسلامی با زبان تحریم و تهدید سخن گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری صبح امروز در خطبه‏های نماز عبادی و سیاسی عید فطر فیروزکوه در محوطه روبه‏روی شرکت خدمات ایران خودروی این شهر، با اشاره به پشت سر گذاشتن سالروز انقلاب مشروطیت اظهار داشت: از زمان حاکم شدن نظام مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی، 75 سال فاصله است.

وی گفت: در طول این سال‏ها، خاندان پهلوی با دیکتاتوری و خشونت خاصی حکومت کردند و وابستگی ویژه‏ای به کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس پیدا کرده بودند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: در دوران حکومت پهلوی به آرای مردمی کوچک‏ترین توجهی نمی‏شد و حاکمان به سرنوشت، منافع، عزت، عظمت و شکوه کشور کاملاً بی‏اعتنا بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب، آرزوی دیرینه ملت محقق شد و مردم در تعیین سرنوشت خویش دخیل شدند.

تقدیر از مواضع رئیس‌جمهور در مسائل هسته‏ای

استیری با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ حکم و تحلیف ریاست جمهور در هفته گذشته که در رسانه‏های جهانی نیز بازتاب گسترده‏ای داشت، تصریح کرد: مواضع بسیار مناسب رئیس‌جمهور در مسائل هسته‏ای که بر اساس اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی اتخاذ شده بود، با تشویق نمایندگان مجلس روبه‏رو شد.

وی در بیان علت این امر یادآور شد: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، کشورهای غربی و در رأس همه آنها آمریکا، تحریم‏های جدیدی را علیه ایران اسلامی تصویب کردند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان فیروزکوه ادامه داد: اما این سخن رئیس‌جمهور و موضع به‏‌حق وی در مسائل هسته‏ای، به دشمنان و معاندان پیغام داد که با نظام اسلامی و ملت ایران نمی‏توان با زبان تحریم سخن گفت.

ایران اسلامی ذره‏ای از حقوق خود عقب‏نشینی نخواهد کرد

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: غرب و کشورهای غربی بدانند در مقابل نظام اسلامی دو راه بیشتر ندارند.

استیری اضافه کرد: راه نخست آن است که از رفتارهای خصمانه خود دست بردارند و تهدیدها و تحریم‏ها را کنار بگذارند و در این صورت، پاسخ مثبت و منطقی از سوی ملت و مسئولان دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اما اگر دشمنان بخواهند به مواضع پیشین خود ادامه دهند، در این صورت پاسخ ما نیز کوبنده خواهد بود و مسئولان نظام ذره‏ای از مواضع به‏‌حق ایران اسلامی عقب‏نشینی نخواهند کرد.

خبرنگاران چشم و گوش ملت و مسئولان هستند

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به پشت سر گذاشتن 17 مرداد روز خبرنگار، این روز را به تمامی زحمت‏کشان عرصه خبر و اطلاع‏رسانی تبریک گفت.

استیری در پایان اذعان داشت: خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولان و چشم بینا و گوش شنوای آنان هستند.

انتهای پیام/2568/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول