اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

به رغم تهدیدها و تحریم‌ها از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم

امام جمعه یزد گفت: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم.

به رغم تهدیدها و تحریم‌ها از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه در یزد فرهنگ قالب، فرهنگ مذهبی و دینی است، اظهار داشت: در یزد عالمان بزرگی پرورش داده شده‌اند که حضور آنها حاصل فعالیت حوزه‌های علمیه بوده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خوشبختانه به مقوله علم و دانش و دانشگاه در یزد توجه ویژه‌ای شد و پیشرفت‌های قابل توجهی نیز حاصل شد اما انتظار این بود که به همین اندازه به حوزه‌های علمیه نیز توجه نشان داده می‌شد.

ناصری تاکید کرد: زمانی در یزد تنها یک دانشگاه تربیت معلم با ‌هزار دانشجو وجود داشت اما به برکت انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها به سرعت پیشرفت کردند به نحوی که اکنون 65 دانشگاه در استان با بیش از 70 هزار دانشجو داریم.

وی خاطرنشان کرد: در عوض، مدارس و حوزه‌های علمیه پیشرفتی نداشته‌اند و اکنون تنها بین 200 تا 300 طلبه در حوزه‌های علمیه استان یزد مشغول تحصیل هستند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه یزد جوان‌های بسیار خوب، با ایمان و سر به راهی دارد، بیان کرد: از استانی با این ظرفیت و با این فرهنگ غنی دینی و مذهبی، انتظار می‌رود که حداقل بین هفت تا 8 هزار طلبه درسخوان داشته باشد تا بتوانند پاسخگوی مسائل مردم، ادارات و دانشگاه‌ها باشند.

وی اظهار داشت: در حالی آمار طلاب در استان یزد کاهش یافته که اکنون در استان برای بسیاری از مساجد با کمبود امام جماعت مواجه هستیم.

ناصری بر لزوم برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن سند چشم‌انداز 20 ساله برای استان یزد تاکید کرد و افزود: در این سند باید مدارس علمیه در یزد توسعه و افزایش یابند و صادرکننده علم و عالم به استان‌های اطراف باشیم.

وی همچنین با اشاره به نیازهای استان یزد در حوزه مسائل دینی و مذهبی اظهار داشت: در یزد اکنون نمازجمعه در مسجد ملااسماعیل برگزار می‌شود و گرچه این مسجد بسیار مقدس، دارای سابقه تاریخی و یادگار دوران‌های گذشته است اما هرچه برای آن هزینه می‌شود، باز هم کم است و به واسطه قدیمی بودن، هر روز با مشکلی جدید مواجه می‌شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یک به یک مصلای 70 تا 80 هزار نفری نیاز دارد تا امروز و آیندگان از آن استفاده کنند و یادگاری از دوران جمهوری اسلامی باقی بماند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم یزد در راهپیمایی روز قدس، این روز بزرگ را یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (ره) دانست.

وی با تشریح برخی از مسائل و مشکلات مردم مسلمان فلسطین اظهار داشت: کشورهای عربی که زمانی از فلسطین حمایت می کردند، از آنجا که از سوی اربابان خود تهدید به قطع کردن پول شدند، حمایت خود را قطع کردند و در واقع گرفتار گروکشی شدند.

ناصری تصریح کرد: اما سخن امام خمینی (ره) و حرکت مردم ایران در مورد قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین، برای خدا بود به همین دلیل نیز تا امروز این حمایت‌ها ادامه دارد و به رغم تهدیدها و تحریم‌ها هنوز هم از حمایت مردم فلسطین عقب‌نشینی نکرده‌ایم.

وی افزود: کار ما در مقابل مردم فلسطین، انجام وظیفه و تکلیف است و خداوند دستور داده تا در همه زمان‌ها یاور مظلومان و دشمن ظالمان باشیم.

ناصری، روز قدس را روز بزرگ اسلام در دنیا دانست و اظهار امیدواری کرد: با حمایت مستمر ما، مردم فلسطین هر روز مقاوم‌تر و با انگیزه‌تر شوند.

وی تصریح کرد: آمریکا برای ملت و دولت ما دندان تیز کرده و برای دولت جدید برنامه دارد اما ملت ایران با صبر و ایستادگی و همراه ولایت، ایستاده‌اند و آمریکا نمی‌تواند حریف ملت ما شود.

ناصری خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد ایران را تصاحب کند تا کشورهای اسلامی دیگر که ایران را الگوی خود قرار داده‌‌اند، ناامید و مایوس کنند.

انتهای پیام/2464/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول