اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

پیشرفت‌های علمی تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر می‌کند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پیشرفت‌های علمی نخبگان تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر می‌کند.

پیشرفت‌های علمی تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در دیدار با مدال‌آوران مسابقات جهانی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به وجود بالغ بر 700 آیه در قرآن مجید درباره علوم مختلف، اظهار کرد: خداشناسی نخستین مرتبه علم‌شناسی است.

وی رشد و پیشرفت‌های علمی نخبگان کشور را موجب بی‌اثر شدن تحریم‌های دشمنان دانست و افزود: علمی که به خدا متکی نباشد موجب انحراف و نابودی نسل‌های بشر می‌شود.

قربانی، خیر دنیا و آخرت را در داشتن علم و شر آن را در داشتن جهل خواند و گفت: افزایش سطح دانش عمومی از اهداف پیامبران الهی به ویژه پیامبر اسلام بود.

وی به کاربرد برخی از علوم برای ضرر رساندن به مردم از طرف عده‌ای افراد سودجو اشاره کرد و گفت: پیدایش و تولید مواد مخدر صنعتی یک پدیده علمی اما در راستای نابودی نسل‌هاست.

امام جمعه رشت ادامه داد: اگر علم در راستای اهداف الهی و خدمت به خلق نباشد موجب خسران و نابودی بشر می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه همه باید برای ارتقای علمی کشور تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: کشور تاکنون با بهره‌گیری از دانش نخبگان داخلی بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

قربانی، پیشرفت امروز کشور در جهان را به دلیل استفاده صحیح از آموخته‌ها و دانش ذکر کرد و یادآور شد: در گذشته تاریخ، ایران کشوری علمی با دانشگاه‌های بزرگی بود و تمام دانشمندان برای فراگیری دانش به ایران می‌آمدند.

وی با بیان اینکه اکنون ایران با تلاش نخبگان داخلی کشور را به مرتبه‌ای از علم رسانده است، متذکر شد: به‌زودی کشور تبدیل به قطب علمی جهان می‌شود.

 امام جمعه رشت، جوانان نخبه را از جمله سرمایه‌ها و موجب افتخار ملت ایران در جهان دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان نیز در دیدار مذکور با بیان اینکه هر دو سال یک‌ بار مسابقات علمی از طرف سازمان wsi با عضویت 56 کشور در جهان برگزار می‌شود، گفت: جوانان در این مسابقات در بیش از 50 رشته علمی با یکدیگر رقابت کردند.

رسول شمشادی، افزود: ایران تا سال 2001 در این رشته از مسابقه‌ها رتبه 35 را داشت که این رقم با تلاش نخبگان داخلی تاکنون به رتبه چهارم رسیده است.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات لایپزیک آلمان شش هزار نفر از ایران حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها سه تیم از گیلان در رشته مکاترونیک «مکانیک، الکترونیک و آی‌تی» حضور داشتند.

این مسئول، با بیان اینکه جوانان ایرانی از شرکت در برخی از رشته‌ها توسط برخی اسپانسرهای استکباری تحریم شدند، خاطرنشان کرد: جوانانی که در رشته‌های مذکور شرکت کردند موجب افتخار ایران بین شرکت کنندگان آمریکایی و آلمانی شدند.

به گزارش فارس، میثم کاظمی و سعید خندق در رشته مکاترونیک و رضا تیموری در رشته طراحی گرافیک سه جوان گیلانی در مسابقه‌های مذکور بودند که مدال افتخار را کسب کردند.

سه جوان گیلانی مدال‌آور در مسابقه‌های جهانی مهارت در جلسه مذکور با لوح تقدیر و هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/84002/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول