اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ششمین سالگرد آیت‌الله بهجتی اردکانی

کتاب «ستاره‌ای بدرخشید و ...» منتشر شد

در آستانه ششمین سالگرد آیت الله بهجتی اردکانی (شفق) کتاب «ستاره‌ای بدرخشید و ...» منتشر شد.

کتاب «ستاره‌ای بدرخشید و ...» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی ستاد حفظ و نشر آثار آیت‌الله محمد حسین بهجتی اردکانی، کتاب «ستاره‌‌ای بدرخشید و ...» منتشر شد.

این کتاب روایتی از زندگی آیت‌ الله محمد حسین بهجتی اردکانی (شفق) است.

در پشت جلد این کتاب نوشته شده است که بهار سال 92 گروهی با عنوان راویان شفق، زیر نظر ستاد حفظ و نشر آثار آیت الله محمد حسین بهجتی اردکانی (شفق) شکل گرفت. کتاب «ستاره‌‌ای بدرخشید و ...»، اولین محصول این گروه است.

اعضای گروه راویان شفق، با استفاده از روش علمی تاریخ شفاهی، به دنبال جمع‌آوری و ثبت نوشته‌ها و خاطره‌های مربوط به فرهیخته بزرگوار جناب آقای بهجتی هستند. تاکنون این گروه با نزدیک به 30 نفر درباره آیت الله بهجتی اردکانی گفت‌وگو کرده‌اند.

به‌دلیل فرارسیدن ششمین سالگرد عروج این روحانی بزرگوار، بخشی از یافته‌ها در قالبی روایت‌گونه از زندگی این روحانی شاعر منتشر شده است. در این کتاب گفته‌ها و نوشته‌هایی از: پروفسور رضا داوری اردکانی، دکتر علی موسوی گرمارودی، یوسفعلی میرشکاک، آیت‌الله علی‌اصغر باغانی، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، دکتر محمدرضا سنگری، دکتر محمدحسن زورق، جواد محقق، محمد علی مجاهدی (پروانه)، عباسعلی براتی‌پور، علیرضا قزوه، سید ضیاءالدین شفیعی، محمدحسین جعفریان، عبدالجبار کاکایی، دکتر صابر امامی، ناصر فیض، سعید بیابانکی، حجت‌الاسلام علی صفری (زرافشان)، حجت‌الاسلام ابوالقاسم حسینی (ژرفا)، حاج محمود اکبرزاده، حاج علی وافی، حاج محمود طالب‌پور، حاج محمود جلیل‌پور، حاج علی انسانی، محمدجواد آسمان، رضا شاکر اردکانی و ...به چشم می‌خورد.

در مقدمه این کتاب آمده است: حضرت آیت‌الله محمد حسین بهجتی اردکانی (شفق) هنوز آن گونه که شایسته و بایسته مقام عرفانی، روحانی و ادبی اوست شناخته نشده است. نسل جوان امروز ما ارتباط اندکی با گذشته خود دارد و این ارتباط اندک هم در بسیاری مواقع مخدوش است. و این در حالی است که در دنیای رسانه‌زده امروز، هر روز بیشتر محتاج گذشته می‌شویم. محتاج کسانی که آمدند و بهتر از ما زندگی کردند. کسانی که با جهان بدون حجاب روبه‌رو شدند و ارباب‌شان تنها ارباب واقعی جهان بود. کسانی که در همه لحظه‌های زندگی به یاد خدا بودند و با یاد خدا زندگی کردند. کسانی که می‌دانستند جهان و آن چه در اوست، همه و همه یک چیز را بیان می‌کنند. نسل جوان امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد که این افراد را بشناسد. سیره و مسیرشان را بررسی کند. با شرایط پیچیده دنیای امروز، که گذر از پل صراط هر روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود، شناخت کسانی که آموزه‌های ساده‌ای برای زندگی داشتند، اولین قدم در راه نجات است؛ که راه نجات نهایی قرار گرفتن در طول موج ارباب واقعی جهان است.

کتاب «ستاره‌ای بدرخشید و ...» در 136 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام/2462/ک/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول