اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس پیش‌بینی‎ها

30 هزار نفر از نمایشگاه کتاب امسال بازدید می‎کنند / ارزش ریالی فروش کتاب 10 میلیارد ریال است

مدیرکل ارشاد اصفهان، گفت: براساس پیش‎بینی‎های صورت گرفته بیش از 30 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‎کنند و میزان پیش‎بینی شده ارزش ریالی فروش کتاب در این نمایشگاه 10 میلیارد ریال است.

30 هزار نفر از نمایشگاه کتاب امسال بازدید می‎کنند / ارزش ریالی فروش کتاب 10 میلیارد ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در نشست خبر نهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‎های کتاب فرصت خوبی برای ارج نهادن به جایگاه کتاب است و برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای عرضه و خرید کتاب در موضوعات گوناگون فراهم می‎کند.

وی افزود: با برقراری فضای فرهنگی مناسب در نمایشگاه کتاب، علاوه بر ارائه تخفیف در فروش کتاب، میزان دسترسی مردم به کتاب افزایش پیدا کرده و هزینه‎های دسترسی آنها به کتاب کاهش یابد.

مدیرکل ارشاد اصفهان با بیان اینکه، نمایشگاه یک بستر خدماتی نیست بلکه یک فرصت موج آفرینی علمی و فرهنگی برای انس با فرهنگ کتابخوانی است، ادامه داد: جایگاه و نقش کتاب در جامعه بشری بر هیچ کس پوشیده نیست و باید فهم صحیح و بهره مفیدی از کتاب داشته باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون 8 دوره نمایشگاه کتاب در استان اصفهان برگزار شده است و سال جاری از 4 تا 9 شهریور ماه نهمین دوره نمایشگاه کتاب در اصفهان برگزار می‎شود.

قطبی اضافه کرد: براساس پیش‎بینی‎های صورت گرفته بیش از 30 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کر و میزان پیش‎بینی شده ارزش ریالی فروش کتاب در این نمایشگاه 10 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: با تخفیف 40 درصدی کتب در این نمایشگاه، رقم پرداختی به شش میلیارد ریال می‎رسد.

مدیرکل ارشاد اصفهان با اشاره به اینکه، نمایشگاه در سال‌های گذشته در  اسفندماه برگزار می‌شد، در بیان دلایل برگزاری این نمایشگاه در تابستان گفت: اسفندماه به علت نزدیک بودن به عید نوروز و درگیری ذهنی و تمرکز خانواده‌ها بر خرید و همچنین کمبود بودجه خرید کتاب در خانواده‎ها، موضوع کتاب موج آفرینی علمی ایجاد نمی‌کرد به همین علت با انتقال این تاریخ به شهریور‌ماه از اوقات فراغت خانواده‎ها استفاده می‎کنیم.

*برگزاری نمایشگاه در تابستان مزیت نمایشگاه کتاب اصفهان است

وی تابستان را فرصت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه در فصل تابستان یک مزیت نمایشگاه کتاب است زیرا فصل تابستان به علت وجود اوقاف فراغت برای جوانان، دانشجویان، دانش آموزان و خانواده‎ها مناسب‎ترین فرصت برای بازدید از نمایشگاه است.

قطبی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‎ها و توانایی‎هایی تمامی دستگاه‌ها، نهادهای فرهنگی، بسیج و سایر نهادهایی که در این زمینه موثر هستند، حضور حداکثری مردم را در این نمایشگاه ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: مسئولان باید با برطرف‌کننده نیازهای مهم و اساسی مردم را به کتابخوانی عادت دهند همچنین از موج فرهنگی که کتاب ایجاد می‎کند، می‎توان در راستای ورود به موضوعات کتابخوانی و ارائه کتاب با مباحث روز و کاربردی استفاده کرد و همچنین با ترتیب دادن این محیط فرهنگی انس و رغبت به خرید و مطالعه کتاب را در افراد ایجاد کرد.

مدیرکل ارشاد اصفهان افزود:‌ پرداختن به سبک زندگی و استفاده از کتاب در حل مشکلات جوامع و بهبود سبک و کیفیت زندگی  از موارد استفاده کتاب به صورت کاربردی است.

انتهای پیام/63019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول