اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه شیخ کلینی (ره) خبر داد

برگزاری طرح بلند خوانی کودکان کتاب خوان در شهرری

کتابخانه شیخ کلینی (ره) با همکاری مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 20 دوره‌های بلند خوانی کودکان کتابخوان را برگزار می‌کند.

برگزاری طرح بلند خوانی کودکان کتاب خوان در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مجید طبرزدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری طرح بلند خوانی کودکان کتاب خوان در شهرری خبر داد و در ارتباط با اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد: افزایش اعتماد به نفس، صحیح‌خوانی و افزایش فن بیان از اهداف برگزاری این طرح است.

مدیر کتابخانه شیخ کلینی (ره) ادامه داد: هر چه بیشتر والدین با صدای بلند برای بچه‌هایشان می‌خوانند، کودکان نشانه‌های بیشتری از پیشرفت را بروز می‌دهند بنابراین در این طرح کودکان با صدای بلند کتاب را می‌خوانند و باعث می‌شود که گوش آن‌ها شنوایی بهتری داشته باشد.

طبرزدی افزود: رشد کودکانی که با صدای بلند برایشان کتاب خوانده شده، در زمینه‌های گوناگون از همسالان دیگر خود جلوتر است. این دو دسته کودکان و نوجوانان، نه تنها از نظر عادت‌های کتابخوانی با هم تفاوت دارند، بلکه از نظر رفتار اجتماعی، موفق بودن در تحصیلات دبستانی و دبیرستانی و استفاده از اوقات فراغت‌شان با هم تفاوت دارند.

مدیر کتابخانه شیخ کلینی (ره) بیان کرد: بلند خواندن به‌طور مداوم سهم بزرگی در افزایش شوق کتاب‌خوانی کودکان دارد و مسئله در مورد پسران بسیار بارزتر از دختران است.

وی ادامه داد: بلند خوانی برای کودکان، تاثیر بلند مدتی بر روی رشد آن‌ها و علاقه‌شان به کتابخوانی برای تمام عمر خواهد گذاشت.

طیرزدی در خصوص طرح بلندخوانی بیان کرد: در این طرح که در ماه یک بار روی می‌دهد کودکان گروه سنی 7 تا 9 سال کتاب زرشک خالی بند، گروه سنی 10 تا 12 سال پادشاه و غلام ترسو و در گروه سنی 13 تا 15 کتاب 101 قصه کلیله و دمنه را روی‌خوانی و بلند خوانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: این طرح زیر نظر مهر انگیز سلمانی که دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی و معلم دبستان است، برگزار می‌شود.

مدیر کتابخانه شیخ کلینی (ره) در پایان ذکر کرد: علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند به کتابخانه شیخ کلینی (ره) واقع در شهرری، خیابان فدائیان اسلام، خیابان 45 متری، نرسیده به اداره گذرنامه مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول