اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

70 درصد کتاب درسی دانش‌آموزان گیلان موجود است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: 70 درصد کتاب درسی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و فنی و حرفه‌ای در انبارهای آموزش و پرورش گیلان موجود است.

70 درصد کتاب درسی دانش‌آموزان گیلان موجود است

ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به توزیع کتاب درسی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در گیلان اظهار کرد: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان را دریافت کردیم.

وی از وجود 70 درصد کتاب درسی مقطع ابتدایی و فنی حرفه‌ای در انبارهای آموزش و پرورش گیلان خبر داد و افزود: هفته آینده نسبت به توزیع کتاب‌های درسی در سطح مناطق اقدام می‌شود.

نجف‌زاده با بیان اینکه کتاب‌های درسی در نخستین روز از سال تحصیلی جدید بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و فنی و حرفه‌ای توزیع می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم باید کتاب درسی را از بازار تهیه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به هماهنگی با صنف کتابفروشان اشاره کرد و گفت: نمایندگان توزیع کتاب به آموزش و پرورش معرفی شدند و از لحاظ رعایت نرخ فروش کتاب مورد تایید هستند.

وی نرسیدن بعضی از کتاب‌های درسی را امری عمومی دانست و بیان کرد: تمام کتاب‌های درسی در سطح کشور در حال آماده‌سازی است.

*مدارس شبانه روزی گیلان تجمیع می‌شود

نجف‌زاده در ادامه با بیان اینکه تنها 20 درصد دانش‌آموزان در بسیاری از مدارس شبانه روزی گیلان بیتوته می‌کنند، اظهار کرد: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل نزدیکی راه حاضر به گذراندن شب در مدارس نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تجمیع مدارس شبانه روزی استان خبر داد و افزود: مدارس مذکور شناسایی شدند.

وی تعداد مدارس شبانه روزی گیلان را 65 مدرسه اعلام کرد و گفت: امسال حدود 15 مدرسه در فاز نخست تجمیع می‌شوند و تعداد مدرسه‌های شبانه روزی استان به 50 مدرسه کاهش پیدا می‌کند.

نجف‌زاده تجمیع دیگر مدارس شبانه روزی گیلان را در برنامه خواند و بیان کرد: سال‌های آینده دیگر مدارس شبانه روزی استان تجمیع می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به تهیه نوشت‌افزار دانش‌آموزان اشاره کرد و یادآور شد: نمایشگاه عرضه اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان با همکاری مجمع امور صنفی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور تهیه پوشش دانش‌آموزان توافق‌هایی با سازمان صنعت، معدن و تجارت شده است، تصریح کرد: نوشت‌افزار و پوشش دانش‌آموزان دو موضوع مهم است و آموزش و پرورش این امر را پیگیری می‌کند.

نجف‌زاده برگزاری جلسه درباره سرویس مدارس با راهنمایی‌ و رانندگی، نیروی انتظامی، اتوبوسرانی و تاکسیرانی را از دیگر اقدام‌های آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد و گفت: اطلاع‌رسانی به مردم از 15 شهریور ماه سال جاری انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان همچنین به دریافت شهریه توسط مدیران مدارس اشاره کرد و یادآور شد: مدارس به دولتی، غیر دولتی و خاص تقسیم می‌شوند.

وی اخذ شهریه را با تمایل مردم عنوان کرد و افزود: بسیاری از اولیای دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام تمایل دارند مشارکت مالی با مدارس داشته باشند.

نجف‌زاده آموزش و پرورش را نیازمند کمک‌های مالی مردم دانست و تصریح کرد: دو سال گذشته با مشکلات اقتصادی مواجه بودیم و انتظار داریم مردم به مدیران مدارس کمک مالی داشته باشند.

انتهای پیام/84001/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول