اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ثبت وصیت‌نامه‌های شهدای علوم پزشکی صورت گرفت

چاپ کتاب «سفیران سپیده‌دم» در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از چاپ کتابی با عنوان «سفیران سپیده‌دم» به منظور ثبت وصیت‌نامه‌ها و زندگی‌نامه شهدای این دانشگاه خبر داد.

چاپ کتاب «سفیران سپیده‌دم» در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غفار فصیح‌مفرد امروز در جمع گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 12 شهید گلگون‌کفن را تقدیم انقلاب و اسلام کرده که همواره به آن‌ها افتخار می‌کند.

وی در خصوص امور ایثارگران افزود: اگر چه بیان همه رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا ممکن نیست ولی تصمیم گرفته شد با گردآوری کتابی با مضمون وصیت‌نامه‌ها و زندگی‌نامه شهدای این دانشگاه قدمی کوچک برای معرفی بهتر این انسان‌های بزرگ و عزتمند برداشته شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان این‌که وصیت‌نامه‌ها و زندگی‌نامه شهدا تاریخ یک ملت هستند، ادامه داد: این کتاب با عنوان «سفیران سپیده‌دم» چاپ شده است و در آن با بیان زیبایی به راه و مکتب شهدای دانشگاه علوم پزشکی پرداخته شده است.

فصیح‌مفرد گفت:‌ شهدای دانشگاه علوم پزشکی با پوشش سفید به سنگرهای دفاع حق علیه باطل رفتند و با کفن سپید نیز به آغوش ملت حق‌شناس ایران برگشتند و این نامگذاری بر همین اساس بوده است.

وی تصریح کرد: 12 شهید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بهترین سفیران برای رساندن پیام مکتب شهادت و عزت هستند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در امور ایثارگران عنوان کرد: برای چاپ این کتاب ارزشمند افراد و نهادهای زیادی علاوه بر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشتند که در این زمینه باید از ستاد کنگره شهدای این استان تقدیر ویژه‌ای داشته باشیم.

وی از نقش رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، روابط عمومی، معاونت بهداشتی و ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز تقدیر کرد و اظهار داشت:‌ این کتاب در اختیار دانشجویان و دانشگاهیان و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد:‌ پیوند فرهنگ شهدا با نسل جوان به‌ویژه دانشجویان گسستنی نیست و باید با انجام چنین اموری این پیوند‌ها را تقویت کنیم.

فصیح‌مفرد، راه شهدا را ریسمانی محکم برای رسیدن به سعادت و آرامش دنیوی و اخروی خواند و یادآور شد: ادامه دادن راه شهدا و آرمان‌های بلند آنان مهم‌ترین رسالت مسئولان بوده که امید است این قدم کوچک مورد قبول حق قرار گیرد و اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/82005/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول