اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

حمایت از نخبگان باید از حالت شعار به عمل تبدیل شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حمایت از نخبگان و برجستگان کشور در حوزه علم و فناوری‌های جدید باید از حالت شعار بیرون آمده و به عمل تبدیل شود.

حمایت از نخبگان باید از حالت شعار به عمل تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی ظهر امروز در مراسم آغازین جشنواره مخترعان شمال غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: ما برای اینکه موضوع نخبه و نخبگی را در کشور در جایگاه واقعی خود قرار دهیم و به نخبه‌پروری به عنوان یک اصل دینی، قرآنی و ارزشی توجه داشته باشیم باید در کنار حمایت‌ها حرف‌ها و وعده‌هایمان را نیز به واقعیت و عمل نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مصالح ملی و ارزشی کشور ارتقای کیفی حوزه‌های علمی و دانشگاهی مدنظر بوده است، عنوان کرد: هر چند ما از لحاظ علمی رتبه قابل قبولی را در دنیا داریم اما همچنان حلقه مفقوده در این باب تبدیل نشدن این علم به عمل و وارد شدن کارها در صحنه زندگی مردم است به طوری که سبب شده ما را متهم کنند که تنها در شعار از نخبه‌گرایی و نخبه‌پروری دم زده و سخن به میان می‌آوریم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه‌ای که در آن نخبگان نادیده گرفته شوند و برجستگان مورد بی‌حرمتی قرار گیرند قطعاً در آن جامعه بویی از رشد و پیشرفت را شاهد نخواهیم بود در عمل جامعه‌ای که علم را با صنعت، هنر و واقعیت‌ها آمیخته کند قطعاً به مرز بالندگی واقعی خواهد رسید.

موسوی ادامه داد: مخترعان ما باید در تلفیق علم و عمل واقعیت‌ها و حقایق را ببینند و آنچه که مدنظر می‌باشد مورد توجه و تاکید قرار دهند چرا که در تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری بر حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید کرده‌اند در سایه مشارکت نخبگان و حضور مستمر آنها در صحنه و حرکت‌های جهادگونه در حوزه علم و مهارت عینیت یافته و به ثمر می‌نشیند.

این مسئول تصریح کرد: هر چند در دانشگاه‌های مختلف دنیا به قابلیت‌های علمی و مهارتی دانشجویان ما اذعان دارند اما زیبنده آن است که علم به عمل تبدیل شده تا همه مردم از ثمرات و فواید آن بهره‌ بگیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: تا زمانی که به شعار بسنده کرده‌ایم و ماموریت‌مان در یافتن حلقه مفقوده حوزه عمل و اجرا عینیت پیدا کرده ما قطعاً با تنگناها و مشکلاتی روبرو خواهیم بود و در هر جهت باید سعی کنیم تا کشور در مسیر رشد و بالندگی واقعی قرار گیرد.

موسوی به قدمت و سابقه تاریخی، معنوی، فرهنگی و ارزشی دیار سبلان اشاره کرد و یادآور شد: در دولت یازدهم قطعاً‌ به شاخص‌ها و معیارهای توسعه علمی توجه خواهد شد و همانگونه که ایران اسلامی ما الگوی بیداری شده و در دنیا به مدل ارزشمند در پیشبرد امور تبدیل شده است امیدواریم در حوزه علمی نیز بتواند جایگاه الگودهی خود را به معنای واقعی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در قالب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی قانونگذاری از نخبگان، مخترعات، مبتکران و برجستگان علمی کشور هستیم چرا که یقین داریم هر چقدر در این حوزه توجه و تاکیدات بیشتر باشد به همان میزان شاهد توسعه همه جانبه کشورمان در سطوح مختلف خواهیم بود.

انتهای پیام/62001/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول