اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گرمی خبر داد

52 درصد روستاهای گرمی محروم از خدمات آب و فاضلاب/ 28 پروژه آبرسانی در حال اجراست

فرماندار شهرستان گرمی گفت: 52 درصد روستاهای شهرستان گرمی معادل 173 روستا از خدمات آب و فاضلاب روستایی محروم هستند.

52 درصد روستاهای گرمی محروم از خدمات آب و فاضلاب/ 28 پروژه آبرسانی در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود علایی عصر امروز در جلسه ستاد منابع آب شهرستان گرمی اظهار داشت: 48 درصد روستاها از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند هستند که به نظر می‌رسد اولویت اصلی در توزیع اعتبارات امسال توجه به آبرسانی روستایی است.

وی تصریح کرد:‌ از 173 روستای فاقد خدمات آب و فاضلاب روستایی به 45 روستا به شکل سیار آبرسانی شده که انتظار داریم در این زمینه همچنان شاهد روند و برنامه‌ریزی‌ها به سمت بهره‌برداری جمعیت بیشتری از روستاییان در برخورداری از آب شرب بهداشتی و سالم باشیم.

علایی با یادآوری اینکه 28 پروژه آبرسانی در این شهرستان در حال انجام است، ‌خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها اهالی 165 روستا از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

این مسئول به توزیع دیرهنگام اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: در فرصت باقی‌مانده توزیع اعتبارات به نحوی است تا آبرسانی به مناطق روستایی در اولویت تکمیل پروژه‌ها باشد که از آن جمله می‌توان پروژه مجتمع شهید بالازاده و همچنین مجتمع شهید باهنر و برزند را نام برد.

وی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از فازهای مختلف این پروژه‌ها شاهد رضایتمندی مردم از آب شرب سالم باشیم که در این ارتباط مجتمع شهید بالازاده که در فاز دوم 23 روستا را زیر پوشش برده و همچنین مجتمع شهید باهنر که مراحل تکمیل را سپری می‌کند، می‌تواند به نقطه قوت در حوزه آبرسانی روستایی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی همچنین با ابراز خرسندی از فروش هتل لاله سرعین و آب‌درمانی سبلان برای تأمین اعتبار احداثی سد عمارت بیان کرد: این پیشنهاد که مورد موافقت دولت قرار گرفته درآمد ناشی از فروش هتل لاله سرعین که حدود یک‌هزار میلیارد ریال است صرف پروژه عظیم سد عمارت می‌شود.

علایی یادآور شد: ‌فروش هتل لاله سبب انتقال یا تخریب آن نمی‌شود اما سرمایه آزاد شده از آن در تکمیل سد عمارت و تأمین آب و توسعه کشاورزی استان مؤثر می‌باشد.

در این جلسه مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل نیز گفت: از حجم قابل توجه مصرف غیرمجاز در روستاها همچنان گله‌مند بوده و نگران هستیم.

پرویز عباسی با یادآوری اینکه در مناطق روستایی مصرف آب حدود 17 درصد افزایش یافته است، افزود: هر چند این افزایش در مقایسه با آب مصرفی زیاد مناطق شهری مهم به نظر نمی‌رسد اما پرت آب و انشعابات غیرمجاز در مناطق روستایی زمینه‌ای را فراهم کرده تا عده‌ای بتوانند از این امکانات سوءاستفاده کنند.

وی به اجرای پروژه‌های مختلف آبرسانی در مناطق روستایی در قالب مجتمع‌های بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار داریم در شهرهای مختلف به ویژه بیله‌سوار، گرمی و خلخال که از مشکلات عدیده‌ای در حوزه آبرسانی روستایی رنج می‌برند با ارائه خدمات بیشتر فرصت و زمینه یک حرکت مستمر و قابل توجه در پیشبرد امور فراهم آید.

انتهای پیام/62006/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول