اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک مطرح شد

از مشکلات شوروی سابق قزوین تا آب‌رسانی سیار به 4 روستای آبیک‌

در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک درباره مشکلات روستای زرجه‌بستان شهرستان آبیک به عنوان شوروی سابق قزوین تا آب‌رسانی سیار به چهار روستا در این شهرستان بحث و تصمیم‌گیری شد.

از مشکلات شوروی سابق قزوین تا آب‌رسانی سیار به 4 روستای آبیک‌

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک امروز با حضور عبدالحسن داداشی فرماندار شهرستان آبیک، رضا اسفندیاری فرمانده سپاه ناحیه این شهرستان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اشاره به وسعت مراتع در روستای زرجه‌بستان از توابع بخش مرکزی این شهرستان گفت: این روستا از پشت روستای انجیلاق تا مرز الموت و طالقان وسعت دارد به همین دلیل در گذشته‌های دور به عنوان شوروی سابق قزوین معروف و زبانزد عام بود.

احمد نوروزی افزود: متأسفانه بارها مراتع روستای زرجه‌بستان دچار آتش‌سوزی شده و به دلیل صعب‌العبور بودن بسیاری از مراتع در آتش سوخته است.

وی ادامه داد: زمانی روستای زرجه‌بستان قطب دامداری بوده ولی امروز دامداری در این روستا رو به افول است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر بودجه‌ای اختصاص داده شود که در فصل تابستان که فصل خشکی محصول است از نیروهای مردمی به عنوان مرتع‌بان و یا نگهبان استفاده شود، می‌توان از وقوع آتش‌سوزی پیشگیری کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک بر استفاده ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک از امکانات مدارس شبانه‌روزی در بروز و مواجهه با بحران اعلام آمادگی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از طبیعت در دانش‌آموزان گام‌های مؤثری بردارد گرچه روحانیون هم می‌توانند این فرهنگ را در مساجد در بین مردم نهادینه کنند.

بیژن لطفی افزود: در هر روستا یک آتش‌کوب در اختیار دهیاران قرار داده شده است، چرا که مسیر برخی از روستاها ماشین‌رو نیست و در موقع آتش‌سوزی می‌توان آتش را مهار کرد.

وی بر اطلاع‌رسانی پادگان‌ها در زمینه همکاری با مسئولان در زمینه بروز بحران به‌ویژه آتش‌سوزی تأکید کرد.

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک نیز در این جلسه از آب‌رسانی سیار به چهار روستا طی چند سال متمادی اظهار تأسف کرد و گفت: مجتمع‌های آب‌رسانی این روستاها 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با جذب اعتبارات امسال این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامرضا طارمیان افزود: متأسفانه چاه آب روستاهای نوده و کیاده خشک شده است و مردم با بحران آب مواجه شده‌اند و آب‌رسانی به‌صورت سیار صورت می‌گیرد.

وی بر استقرار ژنراتور و پمپ‌های یدک برای پنج نقطه روستایی تاکید کرد و ادامه داد: با تحقق این امر، در صورت وقوع بحران با مشکلات عدیده مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/77006/غ30/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول