اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس خبر داد

اختصاص اعتبار 160 میلیارد ریالی برای پروژه‌ آبرسانی سد کینه‌ورس

نمانیده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ 81 میلیارد ریال و از محل فروش اوراق مشارکت 80 میلیارد ریال به پروژه آبرسانی سد کینه‌ورس به شهرهای ابهر و خرم‌دره اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص اعتبار 160 میلیارد ریالی برای پروژه‌ آبرسانی سد کینه‌ورس

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، محمدرضا خان‌محمدی ظهر امروز در جلسه بررسی مسئله آب این شهرستان ضمن با اهمیت عنوان کردن بحث آب و فاضلاب اظهار داشت: بحث فاضلاب در سلامت انسان خیلی مهم است و درصد عمده‌ای از امراض نوین ایجاد شده به دلیل مشکلاتی است که در فاضلاب کشور داریم.

وی افزود: با تکنولوژی فعلی قدرت مهار و تخریب آلاینده‌های جدیدی که وارد آبهای زیر زمینی می‌شود را نداریم که در این زمینه باید فکر اساسی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه آبرسانی سد کینه‌ورس و آب و فاضلاب شهرستان خرم‌دره خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق مجلس مبلغ 81 میلیارد ریال و از محل فروش اوراق مشارکت 80 میلیارد ریال به پروژه آبرسانی سد کینه‌ورس به شهرهای ابهر و خرم‌دره اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: به پروژه فاضلاب شهری خرم‌دره از محل کمیسیون تلفیق مجلس 46 میلیارد ریال و از محل فروش اوراق مشارکت 40 میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده که با جذب این اعتبارها شاهد پیشرفت سریع این پروژه‌ها در منطقه خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در این جلسه گزارشی از وضعیت پروژه آبرسانی سد کینه‌ورس و فاضلاب شهر خرم‌دره و اجرای عملیات خطوط انتقال اصلی و مخازن ذخیره آب ارائه کرد.

مسلم پور‌نصرت با بیان اینکه طرح آبرسانی سد کینه‌ورس از مهمترین طرح‌های مهر ماندگار شرکت آب و فاضلاب استان زنجان است، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، آب شرب و کشاورزی دو شهر خرم‌دره و ابهر تامین می‌شود.

وی در ادامه خواستار مساعدت در تامین منابع مالی آبرسانی از سد کینه‌ورس و توسعه فاضلاب شهری ابهر و خرم‌دره شد.

انتهای پیام/2308/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول