اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زنجان:

هدف برگزاری کنفرانس بین‌المللی معدن انتقال دانش فنی است

رئیس دانشگاه زنجان گفت: انتقال دانش فنی هدف برگزاری کنفرانس بین‌المللی معدن در دانشگاه زنجان است.

هدف برگزاری کنفرانس بین‌المللی معدن انتقال دانش فنی است

محسن افشارچی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کنفرانس بین‌المللی مهندسی معدن، فرآوری مواد معدنی، متالورژی و محیط زیست 25 تا 29 شهریور ماه سال‌جاری در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

وی به اهمیت این کنفرانس بین‌المللی اشاره کرد و افزود: استان زنجان استانی معدنی است و برگزاری این کنفرانس بین‌المللی فواید زیادی برای استان خواهد داشت.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های این کنفرانس از سال گذشته انجام شده است، یادآور شد: انتقال دانش فنی معدن و معدن‌کاری کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در روسیه به ایران با همکاری دانشگاه ملل روسیه هدف‌گذاری شده است.

وی انتقال دانش فنی معدن به استان زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای توسعه دانش فنی در بخش معدن استان برگزاری چنین کنفرانسی ضروری است.

افشارچی اعتبار این کنفرانس را بالا عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس بین‌المللی فواید زیادی در بر خواهد داشت.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه بخش معدن از پایه‌های اقتصاد کشور و استان محسوب می‌شود، افزود: بخش معدن از پایه‌های اقتصاد، صنعت و موتور محرک توسعه پایدار است.

وی به ظرفیت‌های معدنی استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان از لحاظ تنوع ماده معدنی در خور توجه است و باید به موضوعات علمی این بخش توجه شود.

افشارچی برگزاری این کنفرانس بین‌المللی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های معدنی استان محرکی جهت برگزاری کنفرانس معدن در استان و دانشگاه زنجان شده است.

رئیس دانشگاه زنجان شناساندن ظرفیت‌های معدن کشور و استان را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس علمی برشمرد و تاکید کرد: این کنفرانس زمینه شناساندن ظرفیت معدنی کشور و استان در منطقه و جهان را فراهم می‌کند.

وی افزایش جایگاه معدنی استان را یادآور شد و اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس جایگاه معدن استان را در سطح منطقه‌ای نمود خواهد بخشید.

افشارچی گردهم آمدن صاحبنظران و متخصصین حوزه معدن را یکی از وجوه مثبت برگزاری این کنفرانس دانست و یادآور شد: تبادل اطلاعات و گفت‌وگوها در مورد دانش معدنی، زمینه‌های پیشرفت علمی را فراهم می‌آورد.

رئیس دانشگاه زنجان به موضوعات این کنفرانس نیز اشاره کرد و گفت: موضوعات اصلی کنفرانس شامل زمین شناسی، ژئوتکنیک، زمین‌شناسی مهندسی، هیدروژئولوژی، استخراج، اکتشاف، فرآوری مواد معدنی است.

وی با بیان اینکه موضوعات اصلی دارای بخش‌های مختلفی هستند، افزود: هر کدام از این موضوعات بخش‌های مختلفی در حوزه مهندسی معدن را شامل می‌شود.

وی به بخش محیط زیست نیز اشاره کرد و یادآور شد: بخش محیط زیست همه مسائل و مشکلات زیست‌محیطی مرتبط با معادن و صنایع معدنی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

افشارچی همکاری دانشگاه زنجان و دانشگاه ملل روسیه را یادآور شد و تاکید کرد: این کنفرانس با همکاری دانشگاه زنجان و دانشگاه ملل روسیه و حمایت سفارت ایران در روسیه و استانداری زنجان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه تأمین امنیت کنفرانس را استانداری زنجان عهده‌دار است افزود: بخش صنعت از جمله شرکت زرین معدن آسیا و شرکت پتروتیما انرژی حامیان مالی برگزاری این کنفرانس هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انجمن مهندسی معدن ایران، سازمان نظام مهندسی معدن ایران و استان زنجان، سفارت ایران در روسیه، شرکت تحقیقات فلزات غیرآهنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران واحد معدن انگوران، شرکت راهبران صنعت سرب و روی انگوران جزء حامیان معنوی برگزاری این کنفرانس هستند.

افشارچی با ابراز امیدواری از برگزاری با کیفیت این کنفرانس علمی در زنجان، اظهار داشت: امید است بخش معدن استان از برگزاری این کنفرانس سود ببرد.

انتهای پیام/73007/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول