اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اهر خبر داد

رقابت شدید بین دانشگاه‌های اهر برای جذب دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد اهر گفت: اکنون به علت افت دانشجو و تمهیدات ویژه دانشگاه‌های دولتی نسبت به گذشته جذب دانشجو کمتر شده و اکثر واحدهای دانشگاه آزاد وضعیت این چنینی دارند و امروز فضای رقابتی بسیار شدید است.

رقابت شدید بین دانشگاه‌های اهر برای جذب دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس ار اهر، محمد خلیلی صبح امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران، از خبرنگاران به عنوان قشر آگاه و فرهیخته جامعه نام برد که نقش اساسی را در روشنگری افکار عمومی دارند.

وی افزود: خبرنگاران افرادی هستند که بدون چشم‌داشت مادی در حوزه اطلاع رسانی با ایثار قدم بر می‌دارند.

خلیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را افتخاری عظیم برای منطقه اعلام کرد که با تلاش‌های انجام شده به یک مجموعه علمی فرهنگی پویا تبدیل شده است.

رئیس شورای فرهنگی واحد اهر افزود: امروز نیازمند همکاری مردم، دستگاه‌های اجرایی و مسئولین محترم شهرستان هستیم تا خدمات انجام شده در دانشگاه را به نحو شایسته اطلاع رسانی کنیم و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند همدلی هستیم.

وی گفت: در سال‌های 87-88-89 جذب دانشجو مناسب بود اما اکنون به جهت افت دانشجو و تمهیدات ویژه دانشگاه‌های دولتی نسبت به گذشته جذب دانشجو کمتر شده و این ربطی به دانشگاه آزاد اهر ندارد و اکثر واحدهای دانشگاه آزاد وضعیت این چنینی دارند و امروز فضای رقابتی بسیار شدید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهر در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد واحد اهر گفت: تلاش داریم با گسترش فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف پژوهشی، علمی، آموزشی و فرهنگی جایگاه این دانشگاه را ارتقا دهیم و با طرح‌های ابتکاری ایجاد رشته‌های جدید، درآمدزایی خارج از شهریه، اجرای طرح‌های مشترک با ادارات، ایجاد درمانگاه تخصصی، رستوران عمومی، گام‌های اساسی در پیشرفت و توسعه دانشگاه برداریم.

وی گفت: دو رشته فیتوشیمی و ادبیات کودک و نوجوان به مجموع رشته‌های ارشد دانشگاه افزوده شده، از بعد عمرانی این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در جذب دانشجو بدون کنکور نیز ضمن اطلاع رسانی مناسب از طرق مختلف و هماهنگی و قرارداد با کافی‌نت‌های استان اردبیل و آذربایجان‌شرقی تلاش داریم در جذب دانشجوی بدون کنکور سهم بیشتری داشته باشیم.

خلیلی افزود: از باب درآمدزایی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که با تعامل و همفکری در این عرصه قدم‌های موثری برداریم.

این مقام مسئول همچنین از تدوین برنامه دو ساله برای این دانشگاه خبر داد و افزود: تلاش داریم با راهکار مناسب و مدیریت لازم از مرحله بحرانی که از سال 90 آغاز شده عبور کنیم و موجبات رضایتمندی اساتید و دانشجویان و کارکنان را فراهم کنیم.

رئیس واحد اهر اولویت سال‌جاری را جذب دانشجو در مقاطع مختلف، درآمدزایی خارج از شهریه از جمله تأسیس کلینیک تخصصی در شرف افتتاح، راه‌اندازی رستوران با تخفیف ویژه برای بهره‌مندی عموم شهروندان، فعال شدن سوله‌های شهرک صنعتی وابسته به دانشگاه، اختصاص 22 هکتار زمین از جهاد کشاورزی برای کشت گیاهان دارویی، فعال شدن دفتر ارتباط با صنعت و عقد قراردادهای پژوهشی، آزمایشگاهی با ادارات و نهادها و شرکت‌ها و کارخانجات اعلام کرد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده کارخانه لبنیات، PVC و ظروف یکبار مصرف توسط این واحد راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد اهر نیز در این جلسه موفقیت هر دستگاه را در گرو اطلاع رسانی مناسب و تبلیغات اعلام کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیازمند همکاری و تعامل بیشتر با نهادهای خبری و اطلاع رسانی است.

مرتضی شهبازیان نقش خبرنگاران و مطبوعات و پایگاه‌های اطلاع رسانی در فضای مجازی را در آگاهی‌دهی به مردم از خدمات انجام شده در این دانشگاه بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران خواستار تلاش مضاعف در این زمینه شد.

در پایان این مراسم پس از جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران حاضر از هشت خبرنگار شهرستان در این جلسه تقدیر شد.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول