اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ماه سال جاری

کنگره سراسری اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار‌ می‌شود

دبیرکل اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش‌آموزان‌ گفت: کنگره سراسری اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در شهریور امسال برگزار می‌شود.

کنگره سراسری اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار‌ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حامد علامتی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کنگره سراسری اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هر سه سال یک بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: اعضای شورای مرکزی اتحادیه با انتخابات انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: دفاتر انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در 70 درصد مدارس متوسطه شهرستان‌های کشور فعال است.

علامتی با بیان اینکه 40 درصد مدارس متوسطه شهری دارای دفتر انجمن اسلامی دانش‌آموزی هستند، اظهار کرد: همچنین دفتر انجمن اسلامی دانش‌آموزی در 20 درصد مدارس راهنمایی در کشور مستقر است.

وی اضافه کرد: 52 درصد انجمن‌های اسلامی در مدارس دولتی، 10 درصد در مدارس شاهد، 10 درصد در مدارس غیرانتفاعی، 11 درصد در مدارس هیئت امنایی، هفت درصد در نمونه دولتی و 10 درصد در استعدادهای درخشان فعال هستند.

علامتی خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه روشنگری و دانایی‌محوری نسل آینده انقلاب سعی می‌کند از تمام ظرفیت‌ها برای بیان اندیشه‌ها و حماسه‌های انقلابی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... استفاده کند تا یک نسل حماسی تربیت یافته و در بستر تبیین و روشنگری اندیشه‌های انقلاب اسلامی تربیت شوند.

وی افزود: ارتقای معرفت دینی و سیاسی و شکوفایی استعدادهای علمی و فرهنگی دانش‌آموزان از جمله رویکردهای این اتحادیه طی سه دهه فعالیت خود بوده‌ است.

اکثر خانواده‌ها هیچ برنامه روشنی برای اوقات فراغت فرزندان ندارند

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه اساساً اوقات فراغت باید توسط خانواده مدیریت شود، گفت: اکثر خانواده‌ها هیچ برنامه روشنی برای اوقات فراغت فرزندان ندارند.

وی معتقد است که مدیریت اوقات فراغت با خانواده است و نهادهای دیگر، فرصت‌هایی را ایجاد می‌کنند تا خانواده از آن استفاده کند.

علامتی گفت: در حال حاضر فراغت یک وقت خالی است که بر آن برنامه‌ای مدیریت نمی‌کنیم و باید نهاد بیرونی برای ما مدیریت کند که البته فکر می‌کنم این مدیریت نیست بلکه واگذاری است.

وی اضافه کرد: ما فکر می‌کنیم یک زمان‌هایی داریم که باید با اردو و کلاس‌های متفاوت پر کنیم ولی اوقات فراغت برنامه مدیریت شده‌ای به منظور ساختن فرصت‌هایی برای زندگی بهتر است و البته تجربه زیست یک آدم نیز خارج از محیط‌‌های رسمی اتفاق می‌افتد؛ ما همیشه فکر می‌کنیم که تجربه محصول مدرسه است ولی آدم‌ها در جریان متن زندگی بالنده می‌شوند.

علامتی گفت: از نظر ما فراغت به معنی مجال تفکر و زندگی است؛ فراغت درنگ و لحظه خلاقیت است و کسب یک مهارت برای ارتباط با دیگران است منتها ما این مسئولیت را واگذار می‌کنیم تا دیگران انجام دهند؛ در حالی که اوقات فراغت از سر باز کردن نیست.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: نویسنده و کارگردان سناریوی اوقات فراغت خود خانواده‌ها هستند که متاسفانه خانواده‌ها سناریوی روشنی برای اوقات فراغت ندارند.

انتهای پیام/60001/ش‌30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول