اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگواری در واکنش به معرفی احتمالی توفیقی برای وزارت علوم مطرح کرد

بررسی موشکافانه سوابق توفیقی / دانشگاه‌ها به دوره دوم خرداد عقب‌گرد نمی‌کنند

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم برای نمایندگان مجلس جایگاه حساسی است، گفت: در صورت معرفی توفیقی از سوی رئیس‌جمهور، کارنامه وی موشکافانه بررسی می‌‌شود.

بررسی موشکافانه سوابق توفیقی / دانشگاه‌ها به دوره دوم خرداد عقب‌گرد نمی‌کنند

حجت‌الاسلام سید‌علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: ضرب‌المثلی هست که می‌گوید آزموده را آزمودن خطاست. بنابراین برای سپردن مسئولیت‌ها باید سوابق را در نظر گرفت و آنگاه تصمیم به سپردن مسئولیت‌ها بگیریم.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به جوانان عالم و دانشمند خود افتخار می‌کند، ابراز کرد: همه دشمنی استکبار جهانی با ما به واسطه ابداعات و اختراعات این جوانان فرهیخته است و باید روند پرشتاب کنونی ادامه داشته باشد.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در رأس وزارتخانه مهم و حساسی همچون وزارت علوم کسی قرار گیرد که پرچمدار آگاهی‌بخشی شده و اجازه ندهد دانشگاه وارد فضای حاشیه‌ای مطلوب و باب‌ طبع سیاسی‌کاران شود.

بزرگواری عنوان کرد: نباید اجازه دهیم دانشگاه به سمت و سویی برود که عده‌ای می‌خواستند از جوانان ما به عنوان پیاده‌نظام استفاده کرده و از دانشگاه و دانشجو استفاده ابزاری کنند.

وی رئیس‌جمهور و خط مشی وی را دوری از فضای حاشیه‌ای دانست و گفت: مواضع دکتر روحانی در تیرماه 78 را به خوبی به یاد داریم و اکنون هم از ایشان توقع همان مواضع انقلابی می‌رود.

بزرگواری در پاسخ به این سؤال که سرپرست معرفی شده برای وزارت علوم را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: دولت باید قبل از ما این افراد را ارزیابی کند تا در آینده هم دولت و هم نظام با مشکل مواجه نشود.

این نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزارت علوم برای ما بسیار مهم است و نمی‌توان بدون شناخت و آگاهی و یا بدون توجه به سوابق گذشته افراد آن را واگذار کرد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت خاطرنشان کرد: باید در صورت معرفی آقای توفیقی سوابق ایشان را به صورت موشکافانه‌ای مورد بررسی قرار دهیم و حرف‌های وی را در زمینه گذشته و آینده بشنویم.

بزرگواری با بیان این سخن که برگشتن دانشگاه‌ها به دوره اصلاحات غیرممکن است، عنوان کرد: نمی‌توان از مسیر علم‌آموزی خارج شد و به همین منظور افراد باید نسبت به کار و مسئولیت خود متعهد شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت معرفی توفیقی به وی رأی خواهید داد، تصریح کرد: سوابق ایشان باید ریز به ریز مورد بررسی قرار گیرد آن گاه نسبت به رأی دادن یا ندادن اظهار نظر خواهیم کرد.

انتهای پیام/2571/غ‌40/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول