اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس مطرح کرد

پیگیری استان شدن جنوب کرمان در دولت تدبیر و امید

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: با توجه به شناخت کامل معاون اول رئیس جمهور از جنوب کرمان تقاضای پیگیری و استان شدن این منطقه را که خواست همه مردم است، داریم.

پیگیری استان شدن جنوب کرمان در دولت تدبیر و امید

فرج‌الله عارفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به دیدار خود با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به شناخت کامل معاون اول رئیس جمهور از جیرفت و جنوب کرمان تقاضای پیگیری و استان شدن این منطقه را که خواست همه مردم است، داریم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های منطقه جنوب کرمان و شهرستان جیرفت طی نامه‌ای به جهانگیری گزارش و ذکر شده این منطقه به لحاظ دارا بودن ظرفیت بالای منابع آب و خاک و تنوع آب و هوا یکی از مناطق استثنایی جهان است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس افزود: با وجود این منابع شاهد فقر مضاعف در این منطقه هستیم، قبل از انقلاب با استقرار سازمان عمران، هدف ایجاد زمینه توسعه کشاورزی و در بعد از انقلاب شکوهمند هم بنای دولت‌ها بر ایجاد زمینه توسعه همه‌جانبه این منطقه بوده و سازوکارهای ایجاد شده از جمله ایجاد 6 شهرستان جدید و ادارات کل و سازمان‌های اجرایی نتوانست از این ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه و رفاه در زندگی مردم مثمرثمر باشد.

عارفی تصریح کرد: دلیل اصلی این ناکامی‌ها عدم توجه به سازگاری منطقی بین ظرفیت منابع با ظرفیت مدیریتی است، اگر چه در دولت‌های پنجم و ششم و نهم و دهم با شناخت این واقعیت تصمیم بر استقلال مدیریتی این منطقه غنی داشتند، اما این تصمیم عملی نشد و همچنان شاهد نابودی این ظرفیت عظیم در کشور هستیم.

وی با اشاره به دوره مدیریت و همچنین دو دوره نمایندگی اسحاق جهانگیری در شهرستان جیرفت و شناخت کافی از ظرفیت‌ها و فقر منطقه گفت: انتظار داریم، نسبت به استان شدن جنوب کرمان در دولت تدبیر و امید اقدام و مفهوم واقعی تدبیر در مدیریت این منابع عظیم در راستای ایجاد رفاه و آسایش مردم و ایفای نقش در اقتصاد ملی، حلاوت امید را در کام این مردم بنشاند.

انتهای پیام/80003/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول