اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساری در مجلس:

خبرنگاران کفن‌پوشان عرصه پیگیری مشکلات مردم هستند

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: خبرنگاران در پیگیری مشکلات کارگری، فرهنگی، اجتماعی، وضعیت معلمان، راه‌ها و ... کفن‌پوشان پیشتاز هستند؛ اما خودشان دچار مشکل هستند و نمی‌دانم چه زمانی مشکلات این قشر بررسی و رفع می‌شود.

خبرنگاران کفن‌پوشان عرصه پیگیری مشکلات مردم هستند

محمد دامادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران برای رشد و اطلاع‌رسانی جامعه حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران در همه جا حضور دارند و اخبار را به اطلاع مردم می‌رسانند.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به اینکه خبرنگاران رسالت خود را به درستی ایفا می‌کنند، ابراز داشت: نقدی به دولتمردان و سیاستمداران وجود دارد، دولتمردان باید به رسانه‌ها اجازه نقد بدهند و فرهنگ نقدنویسی باید نهادینه شود.

وی با بیان اینکه گرچه نقدنویسی وجود دارد، اما می‌طلبد این فضا بازتر شود، افزود: خبرنگاران هم دقت کنند، نقد به درستی صورت گیرد و پرداختن به مسائل کلی کشور باشد.

دامادی تصریح کرد: هرچه برای آکادمیک کردن و حرفه‌ای شدن خبرنگاران تلاش کنیم و رشته‌ها و دانشگاه‌های خبر داشته باشیم، آینده بهتری داریم و پرداختن به مسائل حوزه خبر، حرفه‌ای‌تر می‌شود و مسئولان هم در معرض سوالات جدی‌تری قرار می‌گیرند.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه سال‌ها است در روز خبرنگار حرف زدیم و هیچ اقدام موثری انجام ندادیم، اظهار داشت: خبرنگاران در پیگیری مشکلات کارگری، فرهنگی، اجتماعی، وضعیت معلمان، راه‌ها و ... کفن‌پوشان پیشتاز هستند اما خودشان دچار مشکل هستند و نمی‌دانم چه زمانی مشکلات این قشر بررسی و رفع می‌شود.

دامادی با اشاره به اینکه رسانه‌ها حتی برای کاغذ مشکل دارند، گفت: خبرنگار برای تهیه یک دوربین که ابزار کار او است دچار مشکل است، برای دریافت وام‌های معیشتی باید به این و آن مراجعه کند و اینها دردهایی است که وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شعارهایی که درباره بیمه خبرنگاران داده شد و برای بیمه شدن، موانعی جلوی پای خبرنگار گذاشتیم که از ادامه آن منصرف شود.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه سخت نیست بفهمیم چند خبرنگار در کشور داریم که به مسائل آنها رسیدگی شود، افزود: در این ایام در برنامه‌ها وقتی همه مشغول خوردن افطاری هستند اما خبرنگاران مشغول کسب خبر هستند.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به اینکه برای برگزاری روز خبرنگار، یک متولی مشخص نداریم، یادآور شد:‌ دست‌اندرکاران برگزاری برنامه روز خبرنگار هر سال باید از این مسئول به آن مسئول و از این دستگاه به آن دستگاه مراجعه کنند تا بلکه بتوانند اعتباری دریافت کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت تدبیر روحانی، مسائل پیش‌روی جامعه خبرنگاران را بررسی و رفع کند.

دامادی با اشاره به اینکه خبرگزاری فارس از رسانه‌های موثر است، گفت: این رسانه جدای از جریان‌های سیاسی به فعالیت حرفه‌ای توجه دارد.

انتهای پیام/86007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول