اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی صورت گرفت

تشکیل کارگروه هماهنگی و پیگیری اجرای پروژه بزرگ احداث خط آهن مشهد گرگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از تشکیل کارگروه هماهنگی و پیگیری اجرای پروژه بزرگ احداث خط آهن مشهد گرگان خبر داد.

تشکیل کارگروه هماهنگی و پیگیری اجرای پروژه بزرگ احداث خط آهن مشهد گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی در جلسه‌ای که به همین منظور تشکیل شده بود، به معرفی اعضای کارگروه پرداخت و اظهار داشت: مسئولیت کارگروه با معاون عمرانی استانداری و دبیری آن با نماینده معاونت ساخت و توسعه راه و شهرسازی استان است و فرمانداران چناران، مشهد، قوچان، نمایندگان قطار شهری مشهد، راه آهن، ادارات کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست استان، آستان قدس رضوی، سازمان حمل و نقل ترافیک مشهد، مدیر عامل شهر جدید گلبهار و دفاتر بودجه و فنی استانداری اعضای اصلی را تشکیل می دهند.

وی افزود: جلسات کارگروه به صورت ماهیانه و پس از صدور حکم ثابت برای اعضا تشکیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی پروژه احداث خط آهن مشهد گرگان را جزو مصوبات دور اول سفرهای استانی دولت دهم عنوان کرد و اظهار داشت: این پروژه در قالب یک خط با ظرفیت جابه‌جایی دو میلیون تن بار و 1,5 میلیون نفر مسافر در سال با طول 650 کیلومتر در دست احداث است و از شهرهای گرگان، گنبد، کلاله، آشخانه، بجنورد، شیروان، قوچان، چناران و مشهد عبور می‌کند.

واحدی ادامه داد: سرعت قطار طبق بررسی‌های اولیه حدود 160 کیلومتر در ساعت است که پس از عبور از پنج تونل به طول چهار کیلومتر، در 26 ایستگاه توقف می‌کند.

وی با اشاره به این‌که اعتبار مورد نیاز جهت اجرایی شدن این پروژه هشت هزار و 700 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: تاکنون مجوزهای لازم به منظور اجرای پروژه از کمیسیون ماده 215 اخذ شده و عملیات اجرایی آن از سمت بجنورد، گنبد و گرگان آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: خط آهن مشهد گرگان یک پروژه ملی است که مجری آن آستان قدس رضوی و کارفرما معاونت ساخت و توسعه راه و شهرسازی است.

واحدی گفت: با آغاز به کار این خط آهن زمینه حمل بار و ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر و بالعکس فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که عملیات اجرایی پروژه آغاز شده است، از شروع عملیات ساخت و ساز در مسیر قوچان از سال آینده خبر داد و خواستار شروع پروژه از سمت مشهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: پس از مشخص شدن واریانت 300 کلیومتری مسیر بجنورد مشهد و ارسال به معاونت یادشده، این طرح به منظور بسترسازی مناسب جهت آغاز پروژه در جلسات کارگروه هماهنگی و پیگیری راه آهن مشهد گرگان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: پس از سپری شدن این مرحله، مشاوران قطار شهری مشهد، مشهد گلبهار و مشهد گرگان عضو جلسات کارگروه مشاوران خواهند شد و کمیته کارشناسی به منظور بررسی مشکلات احتمالی طرح تشکیل می‌شود.

واحدی بر لزوم هماهنگی قطار شهری مشهد، دفتر فنی استانداری خراسان رضوی و راه آهن استان به منظور بررسی پیشنهادات سایر دستگاه‌های اجرایی در خصوص پیشبرد پروژه تاکید کرد.

انتهای پیام/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول