اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری ساری:

بیمه اعضای شورای حل اختلاف پیگیری می‌شود

رئیس حوزه قضایی و شوراهای حل اختلاف ساری گفت: بیمه اعضای شورای حل اختلاف پیگیری می‌شود.

بیمه اعضای شورای حل اختلاف پیگیری می‌شود

 حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف بر مبنای آموزه‌های دینی، سفارش ائمه و بزرگان دین بوده که نتایج بسیار خوبی تاکنون داشته است.

وی با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی‌ها از مردم و مسئولان، تأثیر کارکرد شوراهای حل اختلاف در امر صلح، سازش و حل اختلاف بسیار چشمگیر و تأثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: باید این تأثیرگذاری روزبه‌روز بیشتر شود.

تقوی‌فرد با بیان اینکه برخورد خوب با ارباب رجوع که برگرفته از سیره ائمه است باید از اولویت‌های مهم کاری اعضا باشد، اظهار داشت: برخورد خوب با کاستن از تنش‌های موجود طرفین، آنان را به سوی بردباری و صلح و سازش هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شوراهای حل اختلاف باید اطلاعات خود را بروز کنند، تصریح کرد: با شرکت در کلاس‌های آموزشی و مطالعه منابع لازم باید سطح معلومات خود را افزایش دهید.

رئیس حوزه قضایی و شوراهای حل اختلاف ساری در ادامه با بیان اینکه ممکن است مشکلاتی هم وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: فرق اعضای شورای حل اختلاف با دیگر نیروهای دادگستری در این است که با وجود مشکلات بسیار، اعضای شورا عملکرد بسیار رضایت‌بخشی دارند.

تقوی‌فرد با اشاره به اینکه اقداماتی برای حل مشکلات مانند بیمه اعضای شورا انجام شده و در دست اقدام است، اذعان داشت: اعضای شوراهای حل اختلاف باید دقت کنند تا اگر در پرونده‌ای نزدیکان و اقوام آنها حضور دارند از هر گونه اعمال نفوذ خودداری و پرونده را به شعبه دیگری ارجاع کنند.

وی در پایان متذکر شد: سطح تحصیلات اعضای شورای حل اختلاف بالا است و این موضوع در جهت بالا رفتن کیفی و کمی فعالیت اعضای شورا بسیار تأثیر دارد.

انتهای پیام/2296/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول