اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رعایت حداقل حقوق از خواسته‌های آزادگان است

آزادگانی که مقطعی از روزهای و سال‌های عمر خود را در اسارتگاه‌ها و زندان‌های رژیم بعثی صدام گذراندند امروز نیاز بیشتری به توجه مسئولان دارند و امیدوارند که بیش از پیش به آنها که مشکلات عدیده‌ای دارند، رسیدگی شود.

رعایت حداقل حقوق از خواسته‌های آزادگان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، 26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است، در این روز شاهد بازگشت آزادگان سرافرازی بودیم که پس از تحمل سال‌ها اسارت در اردوگاه‌های عراق، پای به میهن اسلامی گذاشتند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.  ‌

تک تک جانبازان یادگاران جنگ و استوانه‌های مستحکم برای بقای خیمه انقلابند، آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان‌ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‌ساز حضرت زینب (س)که اسوه صبر و پایداری است، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهاده و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند، بی‌شک سال‌ها محرومیت این سروقامتان تاریخ باعث شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز موفقیت گام بردارند و الگو، اسوه و افتخار میهن خویش باشند‌.

آزادگان به عنوان ذخیره‌ای برای جامعه محسوب می‌شوند که مدال آزادگی بر گردن این افراد می‌درخشد و سرمایه‌های کشور و گنجینه‌های دفاع مقدس هستند که باید به آنها افتخار کنیم.

حضور ایثارگران و خانواده معظم شهدا در کنار مسئولان نظام می‌‌تواند نقش بسزایی در حفظ ارزش‌های انقلاب داشته باشد.

شهدا، جانبازان و آزادگان بزرگترین سرمایه‌‌های ملت ایران محسوب می‌شوند.

خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان وارثان اصلی انقلاب اسلامی نقش بسزایی در حفظ ارزش‌‌ها و تداوم راه امام راحل و شهدا دارند.

گفتنی است، وجود 600 آزاده در استان زنجان که 15 نفر از این افراد آزاده سیاسی هستند، می‌طلبد تا برخی از مشکلات این قشر بیان شود.

در حالی بیست و دومین سالگرد ورود آزادگان به کشور گرامی داشته می‌شود که 47 هزار آزاده با گذشت 8 هزار روز از تصویب قانون حمایت از آزادگان مبنی بر پرداخت دو برابر حقوق به ازای هر سال اسارت، هنوز حقوقی دریافت نکرده‌اند.

اگر چه آزادگان معتقدند برای رضای خدا و عمل به تکلیف به جبهه‌های حق علیه باطل رفته‌اند، اما این امر موجب نمی‌شود تا به حداقل حقوق خود در جامعه نرسند.

یکی دیگر از قوانینی که باید مورد توجه مسئولان برای رسیدگی به امور آزادگان باشد، قانون تاریخ 13 آذرماه سال 1368 قانونی در مجلس شورای اسلامی با عنوان قانون حمایت از آزادگان است که در ماده 13 آن آمده است، مدت اسارت برای عموم آزادگان اعم از اینکه قبل از اسارت در دستگاه‌ها شاغل بوده و یا بعد از اسارت شاغل شوند با تمایل آنان به ازای هر یک ‌سال اسارت دو سال به عنوان سابقه خدمت رسمی و مرتبط تلقی می‌‌شود و دستگاه ذی‌نفع موظف است کسورات بازنشستگی را در قانون بودجه سال بعد پیش‌بینی و به صندوق‌های بازنشستگی ذیربط پرداخت کند، اما با گذشت چندین سال از این موضوع، این امر عملیاتی نشده است.

تبعیض در پرداخت حقوق به آزادگان بسیجی و ارتشی از دیگر گلایه‌های آزادگان است.

اگر چه بی‌عدالتی در حل مشکلات آزادگان بسیار است اما چند نکته‌ای که ذکر شد از ضروریات محسوب می‌شود.

آزادگان زنجانی در پایتخت شور و شعور حسینی توقعی از کسی ندارند، اما رسیدن به حقوق تصویب شده و قانونی تنها خواسته آزادگان زنجانی است.

البته باید گفت، برخی از آزادگان نیز حتی این حقوق قانونی را نمی‌خواهند و معتقدند، حفظ ارزش‌های جامعه و پاسداشت آنچه به خاطر آن دفاع کرده‌اند، ضروری‌تر از رسیدگی به حقوق قانونی این افراد است.

حفظ ارزش‌ها، مقابله با بدحجابی و ضد ارزش‌ها از خواسته‌های این آزادگان دلاور است.

فارس تنها درصدی از مشکلات این افراد را منعکس می‌کند و باقی مشکلات که بارها از سوی افراد مختلف به جامعه ارائه شده است، همت مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول