اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

آزادگان سفیران ایمان و شهادت بودند

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی ضمن تأکید بر لزوم تکریم جایگاه آزادگان و مقام آنان گفت: آزادگان سفیران عشق و ایمان و شهادت بودند.

آزادگان سفیران ایمان و شهادت بودند

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به 26 مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به آغوش ملت ایران، اظهار داشت: برای زنده نگهداشتن یاد و خاطر رشادت‌ها و جوانمردی‌های آزادگانی که برای دفاع از آرمان‌های نظام و لبیک به فرمان رهبری کمر همت برای شهادت بسته بودند ولی با اسارت مرگ تدریجی را در زندان‌های عراق تجربه می‌کردند باید یادشان را گرامی و راهشان را پررهرو کرد.

وی آزادگان را «سفیران عشق و ایمان و شهادت» معرفی کرد و افزود: این افراد برای حریت و آزادگی نظام اسلامی و حفظ آرمان‌ها و اهداف کشور خود، پا به میدان جهاد گذاشته و به ندای امام راحل لبیک گفتند.

قهرمانی تصریح کرد: زمانی که همه جهانخواران برای نابودی و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران کمر همت بسته بودند، این آزادگان سرافراز بودند که به ندای «هل من ناصر ینصرنی» لبیک گفته و با عشق و ایمان برای دفاع از آرمان‌های خود پا به عرصه جهاد گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد با فداکاری و مجاهدت خود، به اسارت دشمنان ایران اسلامی در آمدند و سال‌های بسیاری از عمر شریف خود را در گوشه‌هایی از بند رژیم بعثی عراق سپری کردند و شکنجه‌های بسیاری را نیز متحمل شدند اما با تمام وجود ایستادگی و مقاومت کردند.

قهرمانی بر ضرورت تکریم آزادگان و گرامیداشت چنین روزی تأکید کرد و گفت: این افراد نور چشم ملت ایران هستند و حق بزرگی بر گردن ایرانیان دارند که باید همه ما قدر و ارزش این رشادت‌ها را دانسته و در راستای تکریم آزادگان و پاسداشت مقام جهادی آنان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی افزود: تمام توسعه و پیشرفت‌های کنونی ایران مدیون ایثارگری‌های آزادگان و رشادت‌های آنان است که ما نیز باید با تکریم جایگاه آنان ضمن ارج نهادن به اقدام شایسته آنان، آنان را به عنوان الگوهایی بی‌بدیل به نسل جوان خود عرضه کنیم تا به این ترتیب در سال‌های آینده از حرکت در مسیر رشادت و آزادگی برای دفاع از ارزش‌های دینی و هویت ملی خود، به عنوان افسانه و ناممکن‌ها یاد نشود.

انتهای پیام/61006/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول