اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

خاطره‌های اسارت آزادگان عشق به وطن را نشان می‌دهد

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: خاطره‌های اسارت آزادگان مکتب درس آزادگی و عشق به وطن است.

خاطره‌های اسارت آزادگان عشق به وطن را نشان می‌دهد

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در ارتباط با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: آزادگان پس از ایثار و استقامتی که از خود بر جای گذاشتند درس‌های بسیاری بر همگان دادند و شایسته است اکنون مقام آنان به شکل مناسبی در کشور ارج نهاده شود چرا که ایران اسلامی آزادی، استقلال و هویت ملی خود را مدیون رشادت‌های شهدا و اسرای بی‌ادعای خود است.

وی تصریح کرد: آزادگان سفرای ایمان و عشق ایران بودند که پس از تحمل رنج‌های فراوان فراق یار، پس از تحمل رنج‌های بسیار دوران اسارت، سرانجام در 26 مرداد ماه 1369 طلایه‌داران سپاه عشق، نه پا به خاک میهن اسلامی، بلکه پا به قلب ایرانیان گذاشتند.

باقری آزادگان جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ ولایتمداری، دینداری و دفاع از آرمان‌ها و اهداف والای پیشوای خود، هم ردیف با آزادگان صدر اسلام و رزمندگان عاشورای امام حسین(ع) معرفی کرد و افزود: آزادگان جمهوری اسلامی ایران با الگوگیری از حرکت بی‌بدیل زینب کبری(س)، امام زین‌العابدین(ع) و سایر اسرای صدر اسلام توانستند در برابر دشمنان دین و آزادی ایستادگی کنند و اهداف عالی و آرمان‌های والای امام و شهدا را به سمع جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: افرادی که مدت زیادی از بهترین سال‌های عمر زندگی خود را در پشت بندهای رژیم بعثی، در سخت‌ترین حالات ممکن سپری کردند در اصل با خدا معامله کردند و با این صبر و استقامت خود آبرویی تازه به اسلام بخشیدند و نظام جمهوری اسلامی را روسفید کردند.

وی ادامه داد: آزادگان سرافراز ایران با عشق و ایمان راسخ به خداوند، در چنگال اسارت سرود آزادی سردادند و با استقامت و روحیه خود سبب حیرت دشمنان شدند و پایه‌های تازه تأسیس جمهوری اسلامی را محکم کردند و زمینه‌ساز خیر و برکت برای کشور شدند.

باقری دفاع از حقانیت اسلام و مبارزه برای حفظ ارزش‌های دینی را از مشخصه‌های بارز این آزادگان برشمرد و افزود: آزادگان اسوه صبر و استقامت هستند به طوری که زیر شکنجه‌های شدید دشمنان پایداری کردند تا شکست‌ناپذیری و عشق به امام و کشور خود را به رخ جهانیان بکشند و درسی فراموش‌نشدنی از ایثار و استقامت به یاوه‌گویان دهند.

امام جمعه شاهین‌دژ تبیین خاطره‌های دوران اسارت و رمز ایستادگی آزادگان را مکتبی حقیقی برای اراده و عشق به وطن عنوان کرد و بر ضرورت حضور آزادگان در صفحه اصلی نظام و کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول