اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

آزادگان نماد پایبندی به ارزش‌های انقلاب هستند

امام جمعه نکا گفت: آزادگان نماد ایستادگی و پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب هستند.

آزادگان نماد پایبندی به ارزش‌های انقلاب هستند

 حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با گرامیداشت 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به وطن افزود: آزادگان ما در دوران اسارت پایه‌های ایمان خود را قوی کردند و با خلوص به جامعه بازگشتند و نماد غیرت و مردانگی و ایستادگی شدند.

 وی اظهار کرد: تقویت روحیه شهادت‌طلبی با مطالعه سرگذشت آزادگان میسر می‌شود و باید جوانان و نوجوانان امروز ما بیش از گذشته با این پیش‌قراولان استقامت و بردباری و ایستادگی‌شان آشنا شوند.

 به گفته محمدی لایینی، تاریخ ایران بدون جنگ تحمیلی تاریخ ناقصی است، تاریخ دفاع مقدس هم بدون تاریخ آزادگان ناقص است و ملت ایران باید به چنین فرزندانی افتخار کنند.

 وی از آزادگان به عنوان اسطوره‌های صبر و مقاومت و ایثار یاد کرد و افزود: سختی‌ها نتوانست خللی در روحیه آزادگان ایجاد کند و آنان همچون همیشه با صلابت ایستادند و به میهن بازگشتند و اسلام را به جهان شناساندند.

 امام جمعه نکا یادآور شد: میوه پیروزی این انقلاب استقامت آزادگان است و جنبش‌های مختلف اسلامی در منطقه نیز برگرفته از همین استقلال، ایستادگی و خودباوری ملت ایران است.

وی ضمن تقدیر از جانفشانی‌ها و استقامت این افتخارآفرینان، خاطر نشان کرد: برای تحمل سختی‌ها و مشقت‌های دوران اسارت،خداوند امدادهای غیبی خود را شامل حال آزادگان می‌کرد.

 محمدی لایینی اظهار داشت: آزادگان ما با توسل به سیدالشهدا(ع) و ائمه اطهار(ع) درد و رنج زندان‌های بعثی را تحمل کردند و با سرافرازی و آزادگی به ایران اسلامی بازگشتند.

وی ادامه داد: آزادگان شهدای زنده‌ای هستند که با رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود در برابر دشمنان، استقلال را برای جامعه به ارمغان آوردند و به جهانیان و آزادی‌خواهان عالم، درس مقاومت دادند.

محمدی لایینی بیان داشت: آزادگان با رهایی از تعلقات دنیوی به خدای خود رسیده‌اند آنان خدایی‌اند و ما زمینیان نمی‌توانیم از آسمانی بودن آنان هر چند اندک سخنی بگوییم.

انتهای پیام/86002/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول