اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت عنوان کرد

تقویت روحیه شهادت‌طلبی با مطالعه سرگذشت آزادگان

امام جمعه موقت دهدشت آزادگان را آبروی نظام و انقلاب دانست و گفت: باید با مطالعه سرگذشت این سرافرازان روحیه شهادت‌طلبی و ایثار را تقویت کرد.

تقویت روحیه شهادت‌طلبی با مطالعه سرگذشت آزادگان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه دهدشت با نقل حدیثی از پیامبر اسلام(ص) درباره بهشت اظهار داشت: کسی که غیر از خدا به کسی دل نبندد و همواره خدای متعال را ناظر و حاضر بر اعمال خود بداند بهشت را برای او ضمانت می‌کنم.

امام جمعه موقت دهدشت یکی از عوامل سقوط انسان را همنشینی با دوست بد دانست و در توصیف دوست خوب تصریح کرد: بنا به فرموده رسول خدا تا دوست را در بحران‌ها، مسائل عرفانی و اجتماعی امتحان نکرده‌ای او را به عنوان دوست انتخاب مکن.

تقوی با استناد به حدیثی از قرآن درباره علل جهنمی شدن بعضی افراد دوستی با انسان‌های منکر معاد را یکی از این عوامل برشمرد و با بیان اینکه اصل اساسی در زندگی پیامبر و امامان دوست‌یابی است اذعان داشت: ائمه اطهار توصیه به دوستی با انسان‌های متدین داشتند.

خطیب موقت جمعه دهدشت در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های مهم پیش‌رو سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را یادآور شد و گفت: آزادگان به خاطر اینکه اعتقاد به خدا و ولایت فقیه و نظام اسلامی داشتند با تحمل سختی‌ها آبروی نظام را حفظ کردند.

وی ادامه داد: آنها با تبعیت از قرآن که می‌فرماید" ان مع العسر یسری" در برابر همه شکنجه‌ها مقاومت کردند.

تقوی با توصیه همگان بخصوص قشر جوان به مطالعه سرگذشت آزادگان افزود: کتاب "دا" و "پایی که جا ماند" گنجینه با ارزش خاطرات این عزیزان است.

امام جمعه موقت دهدشت در بخش دیگری از سخنان خود سالروز کودتای آمریکایی برای بازگشت شاه را متذکر شد و ابراز داشت: قتل‌عام مردم بی‌گناه در کشورهای مصر، لبنان، عراق و ... به خاطر این است که رؤسای این کشورها در خدمت استکبار و استعمارند و استعمار هرجا متوجه شود که منافع آنها به خطر می‌افتد این‌چنین مردم را به خاک و خون می‌کشاند.

تقوی با اشاره به روز جهانی مسجد مساجد را پایگاه معنوی و اجتماعی برای مسلمانان دانست و با اشاره به اینکه قرآن شرایطی برای تعمیر مسجد در نظر گرفته افزود: هر کسی نمی‌تواند مسجد بسازد و هر مالی را نمی‌توان صرف ساخت مساجد کرد.

وی در پایان از مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رأی اعتماد به وزرای کابینه ریاست‌جمهوری تقدیر و از خدای متعال برای همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/82016/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول