اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد خوی خبر داد

تصویب 5 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد خوی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی از تصویب پنج رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.

تصویب 5 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد خوی

محمدباقر محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در صدد توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی است چرا که از این طریق می‌توان گام‌های اساسی در جهت ارتقای سطح علمی جوانان این منطقه برداشت.

وی حضور فعال اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد خوی را در محافل علمی و سمینارهای مختلف داخلی و خارجی ستودنی توصیف کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین افتخارات این دانشگاه که نقش چشمگیری در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور داشته است، حضور فعال اعضای هیئت علمی و دانشجویان در سمینارها، نشست‌ها و مسابقات علمی است که اغلب سبب کسب افتخارات متعدد شده است.

وی اظهار داشت: رشته‌های مهندسی کشاورزی با گرایش سازه‌های آبی، مهندسی عمران گرایش سازه‌های هیدرولیک، اقتصاد اسلامی، فیزیک گرایش جامدات و شیمی آلی به عنوان پنج رشته جدید این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است.

محسنی اضافه کرد: تصویب رشته‌های فقه و مبانی حقوق، مهندسی برق، مهندسی معماری در مقطع کارشناسی و رشته تربیت بدنی و علوم ورزش با گرایش مدیریت ورزشی در مقطع کارشناسی ناپیوسته از دیگر مصوبات وزارت علوم برای این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی با بیان سابقه تاسیس و رشته‌های این نهاد علمی، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در سال 1364 در دو رشته تحصیلی با جذب 150 دانشجو در رشته ادبیات و معارف فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر با رتبه الف دارای 26 هزار و 900 نفر دانشجوی فارغ‌التحصیل در مقاطع مختلف و 5 هزار و 200 نفر دانشجوی شاغل به تحصیل در 96 رشته و مقطع تحصیلی، 145 عضو هیات علمی و 127 پرسنل و مدارس سما و مرکز آموزشی قره‌ضیاءالدین وابسته به این دانشگاه است که بیش از 74 هزار مترمربع فضای آموزشی و رفاهی و ورزشی را در اختیار دارد.

انتهای پیام/61001/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول