اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی ارومیه خبر داد

فعالیت 100 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه صنعتی ارومیه

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: 100 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه صنعتی ارومیه فعالیت می‌کنند.

فعالیت 100 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه صنعتی ارومیه

جعفر عبداللهی شریف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 100 نفر عضو هیئت علمی موجود دانشگاه صنعتی ارومیه است که از این 100 نفر 90 درصد استادیار و دانشیار بوده و یک نفر پروفسور و یک نفر استاد تمام است.

وی افزود: 40 نفر بورسیه نیز به اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه اضافه می‌شود و تعداد همکاران حق‌التدریس نیز 80 نفر است.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی ارومیه با اشاره به امکانات کتابخانه‌ای دانشگاه صنعتی ارومیه، ابراز داشت: براساس نرم جهانی میزان کتاب‌های موجود در کتابخانه دانشگاه 10 کتاب به ازای هر دانشجو بوده که این میزان در دانشگاه صنعتی ارومیه 5/8 کتاب به ازای هر دانشجو است.

وی افزود: 80 درصد این کتاب‌ها تخصصی بوده و کتاب‌های الکترونیکی دانشگاه نیز یک هزار و 500 عنوان کتاب بوده که قابل افزایش بوده و در حال حاضر در حال توسعه است و در 41 عنوان نشریه‌های تخصصی مهندسی اشتراک داریم.

شریف با اشاره با آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی ارومیه، ادامه داد: چهار آزمایشگاه دانشگاه صنعتی ارومیه جزو آزمایشگاه‌های شبکه کشوری شاعا بوده؛ به طوری که ارزش تجهیزات این آزمایشگاه‌ها بین 200 تا 400 میلیون تومان است و جزو آزمایشگاه‌های مرجع بوده و از تهران و سایر استان‌ها پذیرش دانشجو در این آزمایشگاه‌ها داریم.

وی یادآور شد: علاوه بر آزمایشگاه‌های شبکه کشوری 19 آزمایشگاه تخصصی برای رشته‌های مختلف و سه آزمایشگاه عمومی در تمامی رشته داریم و کارگاه‌های تخصصی ماشین ابزار، تراشکاری، ریخته‌گری، ورق‌کاری و جوشکاری برای تمامی رشته‌های مهندسی در دانشگاه صنعتی ارومیه وجود دارد.

شریف با بیان اینکه دستاوردهای علمی دانشگاه صنعتی ارومیه در زمینه انتشار مقالات، طرح‌های پژوهشی و بخش ارتباط با صنعت دانشگاه و توسعه طرح‌های گره‌گشای صنعت است، اذعان کرد: در زمینه انتشار مقاله به ازای هر هیئت علمی در دانشگاه صنعتی ارومیه یک مقاله منتشر شده و در زمینه طرح‌های پژوهشی به ازای هر پنج همکار هیئت علمی یک طرح پژوهشی اجرا شده است.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی ارومیه افزود: در زمینه ارتباط با صنعت و توسعه طرح‌های گره‌گشای صنعت نیز سال 91 یک میلیارد تومان قرارداد صنعتی در حوزه‌های مختلف IT، نانو و پدافند غیر عامل بسته شده است.

شریف با اشاره به افتخارات بین‌المللی کسب شده در دانشگاه صنعتی ارومیه، خاطرنشان کرد: نقره کشتی مسابقات جهانی استانبول، مقام دوم مسابقات مخترعین جوان اتریش و سال گذشته کسب مقام سوم مسابقات خودروهای شیمیایی و امسال نیز کسب مقام نخست مسابقات خودرو‌های شیمیایی مالزی نیز از جمله این افتخارات است.

انتهای پیام/61005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول