اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بهمن ماه

دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد کرمان دانشجو می‌پذیرد

رئیس دانشگاه آزاد‌ واحد کرمان گفت: دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد کرمان از بهمن ماه سال جاری در رشته‌های پزشکی عمومی و دندانپزشکی دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد کرمان دانشجو می‌پذیرد

حمدالله منظری‌توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مؤثر و مهم سال جاری در دانشگاه آزاد کرمان تصویب دانشکده پزشکی است که از بهمن ماه سال جاری در دو رشته پزشکی عمومی و دندانپزشکی‌ دانشجو می‌پذیرد. 

وی تصریح کرد: 54 استان کشور درخواست دانشکده پزشکی داده بودند که سه دانشکده تصویب شد‌ و استان کرمان یکی از آنها است.  

منظری‌توکلی با اشاره به‌ تصویب طرح جامع آمایش در دانشگاه آزاد کرمان افزود: این طرح پنج ساله است و رشته‌های مورد نیاز دانشگاه‌ تا سال 95 پیش‌بینی و‌ حدود 15 رشته از این طرح آمایش تصویب شده است. 

وی عنوان کرد: بیش از 12 هزار‌ دانشجو، 250 عضو هیئت علمی رسمی، 350 عضو هیئت مدعو و 360‌ کارمند در دانشگاه آزاد کرمان مشغول به تحصیل و کار هستند.

منظری‌توکلی ابراز داشت: پنج دانشکده در دانشگاه آزاد کرمان با بیش از 100 رشته تحصیلی در زمینه‌های مختلف ‌وجود دارد و همچنین 9 رشته دکترا، 25 رشته کارشناسی ارشد و مابقی در مقاطع کارشناسی و کاردانی است.

ر‌ئیس دانشگاه آزاد‌ واحد کرمان بیان داشت: 50 آزمایشگاه مجهز در این دانشگاه وجود دارد و در زمینه عمران، مکانیک و برق بسیار قوی هستند.

وی تصریح کرد: در بحث پژوهشی طی سال گذشته 2 هزار و 540 مقاله علمی داشتیم که طی سال جاری‌ 141 مقاله علمی توسط ‌دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ در نشریات معتبر به چاپ رسیده است. 

منظری‌توکلی افزود: دانشگاه آزاد‌ کرمان‌ مانند دیگر دانشگاه‌های آزاد کشور به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود که 16 نفر از جمله استاندار، امام جمعه، نماینده وزارت علوم، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده وزارت بهداشت، دو نفر از روسای دانشگاه‌های استان، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌، چهار نفر شخصیت علمی و فرهنگی و دو نماینده از دانشگاه آزاد‌ واحد مرکز‌ عضو هیئت امنا هستند.

انتهای پیام/80018/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول