اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان:

دانشگاه علمی و کاربردی درصدد علمی کردن صنایع‌دستی زنجان است

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان با اشاره به تدوین کد رشته‌های صنایع‌دستی زنجان گفت: این دانشگاه در صدد علمی کردن هنرهای دستی زنجان است.

دانشگاه علمی و کاربردی درصدد علمی کردن صنایع‌دستی زنجان است

محمد فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان انجام کارهای پژوهشی را از راهکارهای کاهش بیکاری دانشجویان در داخل دانشگاه‌ها اعلام کرد.

وی افزود: توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی از راه‌های کمک به توسعه پژوهش در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه در سال 90 جزو استان‌های برتر در عرصه پژوهش بوده‌‌‌‌‌اند.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری همایش ملی در عرصه توریسم و گردشگری اشاره و اضافه کرد: این همایش با مشارکت ارگان‌های دیگر از جمله صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، سازمان‌ همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، دانشگاه زنجان و دانشگاه علمی و کاربردی زنجان برگزار می‌شود.

فتحی با بیان اینکه زنجان مسیر عبور انبوه گردشگران از سمت شرق کشور به طرف غرب کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: زنجان به دنبال جذب و توقف مسافران عبوری از زنجان به اقصی نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه همایش ملی گردشگری برنامه‌ریزی شده به دنبال آسیب‌شناسی حوزه توریسم زنجان است، ادامه داد: زمان این همایش در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان با متعارف خواندن شهریه‌های این دانشگاه تصریح کرد: افزایش شهریه‌های این دانشگاه اندک بوده است.

وی پذیرش دانشجو از خارج کشور را از اهداف دانشگاه علمی و کاربردی اعلام کرد و گفت: این برنامه هنوز عملیاتی نشده است.

فتحی با بیان اینکه چند مرکز عملی و کاربردی زنجان ظرفیت پذیرش دانشجو از خارج کشور را دارند، اضافه کرد: مراکز علمی و کاربردی سرب و روی و کالسیمین توانایی پذیرش دانشجو از خارج کشور را دارند.

این مقام مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد پذیرش دانشجو در رشته خبرنگاری گفت: این رشته به شرط وجود درخواست و استقبال می‌تواند ایجاد شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان از تدوین رشته‌های هنری خبر داد و افزود: صنایع‌دستی مانند چاقو سازی و ملیله طراحی و تدوین رشته شده‌اند.

وی از آمادگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی برای تدوین و علمی کردن دیگر صنایع‌دستی و سنتی زنجان خبر داد.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول