اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احیای روستای بند محمد عبدالله محقق می‌شود

ایجاد 100 فرصت شغلی کشاورزی و دامداری در منطقه آبپخش

بخشدار آبپخش گفت: احیای روستای بند محمد عبدالله سبب ایجاد 100 فرصت شغلی کشاورزی و دامداری در منطقه آبپخش می‌شود و این امر در حقیقت یکی از ملزومات تحقق حماسه اقتصادی در خطه آبپخش است.

ایجاد 100 فرصت شغلی کشاورزی و دامداری در منطقه آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، غلامرضا وفایی صبح امروز در بازدید از روستای بند محمدعبدالله آبپخش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه و آبادانی خطه آبپخش از مسائل مهمی است که در سال‌های گذشته تمامی مدیران تلاش وافری برای دستیابی به آن داشته‌اند.

وی افزود: توجه به مناطق روستایی و آبادانی این مناطق از اولویت‌های مهمی است که در سال‌های قبل مورد توجه دولت بوده و خدمات و تلاش‌های بسیار زیادی در این خصوص صورت گرفته است.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: در سال جاری تحقق حماسه سیاسی مد نظر رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی وظیفه‌ای بر دوش تمامی مدیران و مسئولان است و باید با بهره‌گیری از تمامی منابع و امکانات موجد برای دستیابی به این هدف والا تلاش کنیم.

وفایی بیان داشت: احیای روستای بند محمد عبدالله آبپخش از مواردی است که تحقق آن تاثیر شایانی در شکل‌گیری حماسه اقتصادی در منطقه آبپخش دارد.

این مسئول اذعان داشت: این روستا در گذشته نه چندان دور یکی از قطب‌های دامداری و کشاورزی منطقه محسوب می‌شد، ولی به‌دلیل نبود امکانات شاهد ترک این روستا توسط اهالی آن و مهاجرت به شهر و روستاهای همجوار بودیم.

احداث شبکه آب و برق در بند محمد عبدالله آبپخش

بخشدار آبپخش عنوان کرد: در سال‌های پایانی دهه 60 قریب به 100 خانوار کشاورز و دامدار در این روستا سکونت داشتند، ولی در حال حاضر تنها شاهد حضور یک خانوار در این روستا هستیم.

وفایی ابراز داشت: انتقال خط آب شرب و شبکه برق به این روستا از مسائل مهمی است که می‌تواند زمینه‌ساز مهاجرت معکوس به روستای بند محمد عبدالله شود و در یک سال گذشته نخبگان آبپخشی بارها خواستار تحقق این امر شده‌اند.

وی اضافه کرد: فاصله این روستا تا خط لوله کوثر حدود شش کیلومتر است و انتقال شبکه آب‌رسانی کوثر به این روستا با اعتبار 2.5 میلیارد ریالی محقق می‌شود.

بخشدار آبپخش ادامه داد: در صورت عدم موافقت مسئولان امر با انتقال خط لوله کوثر به این روستا، برای انتقال آب نیازمند طی مسافت 18 کیلومتری هستیم که در این صورت اعتبارات لازم برای پروژه شبکه آب‌رسانی این روستا به 500 تا 750 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وفایی متذکر شد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته و با توجه به فاصله 3.5 کیلومتری روستای بند تا خطوط انتقال برق، احداث شبکه برق در این روستا نیازمند اعتبارات دو میلیارد ریالی است.

وی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته انتظار داریم با احداث شبکه آب شرب و برق در این روستا طی یک سال شاهد بازگشت 40 خانوار کشاورز و دامدار در این روستا باشیم.

تولید هزار تن گندم سالانه در بند محمد عبدالله

بخشدار آبپخش بیان داشت: با توجه به مراتع و منابع غنی که روستای بند محمد عبدالله در اختیار دارد، احیای این روستا می‌تواند  زمینه‌ساز تقویت زیرساخت‌های اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در منطقه آبپخش شود.

وفایی عنوان کرد: کشاورزی، دامداری، پرورش طیور، پرواربندی، کاشت گندم و آلوئه‌ورا از مشاغلی است که این منطقه قابلیت حضور در آنها را دارد.

وی با اشاره به جایگاه این روستا در تولید گندم و غلات، گفت: بر اساس آمار رسمی موجود سال گذشته شاهد برداشت هزار تن گندم از اراضی کشاورزی این روستا بوده‌ایم.

بخشدار آبپخش اذعان داشت: هم‌اکنون 11 دامدار فعال به‌صورت فصلی در این منطقه اشتغال دارند و پیش‌بینی می‌شود با احیای این روستا روستای بند محمد عبدالله شاهد شکل‌گیری 100 فرصت شغلی در عرصه‌های کشاورزی و دامداری در این روستا باشیم.

وفایی افزود: از مسئولان امر و به‌ویژه استاندار محترم استدعا داریم دستورات لازم در ارتباط با توسعه روستای بند محمدعبدالله را صادر کرده و از این طریق زمینه‌ساز شکل‌گیری حماسه اقتصادی و تقویت زیرساخت‌های اشتغال آبپخش شوند.

انتهای پیام/2452/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول