اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی آبپخش مطرح کرد

برخی مسئولان انتقاد را مانند TNT مخرب می‌دانند

رئیس شورای اسلامی آبپخش با بیان اینکه برخی مسئولان انتقاد را مانند TNT مخرب می‌دانند گفت: سوداگران قدرت از انتقاد واهمه دارند.

برخی مسئولان انتقاد را مانند TNT مخرب می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مصطفی رضایی صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان رسانه‌ای دشتستان با تبریک به مناسبت هفته خبرنگار اظهار داشت: امروز اطلاع‌رسانی یکی از نیازهای اساسی جامعه محسوب می‌شود و خواسته‌های اساسی مردم متمرکز بر جریان شفاف اطلاع‌رسانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها نقشی اساسی در توسعه و ارتقای جامعه ایفا می‌کنند و می‌توان از ایشان به‌عنوان بسترساز عمران و آبادانی جامعه یاد کرد.

رضایی بیان داشت: بدون تردید، انتقال آگاهانه و صحیح اخبار از سوی خبرنگاران به افکار عمومی، توان درک و تحلیل اقشار مختلف جامعه را ارتقا می‌بخشد.

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه اجتماعی شایسته برای خبرنگاران تعریف شود، اضافه کرد: خبرنگاران باید در جامعه از اعتبار و منزلت مضاعفی برخوردار شوند و برنامه‌ریزی برای تقویت فعالیت‌های صنفی این قشر می‌تواند در این راستا اثرگذار باشد.

این مسئول اذعان داشت: عصر کنونی، عصر فناوری و اطلاعات نام دارد و قطعا در این عصر خبرنگاران به‌عنوان یکی از ابزارهای اطلاع‌رسانی نقشی حیاتی در جامعه ایفا می‌کنند.

مسئول کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان کرد: کسب اطلاعات دقیق درباره موضوعات روز یکی از ضروریات جامعه امروزی محسوب می‌شود و این مهم تنها از راه خبرنگارانی درست کار میسر خواهد بود.

خبرنگاران زبان مردم دردمند جامعه باشند

رضایی بیان داشت: فعالیت شوراهای اسلامی و رسانه‌ها از منظر مطالبه‌گری شباهت فراوانی به یکدیگر دارند و هر دو آنها به‌عنوان نمایندگان مردم در جامعه به مطالبه‌گری از مسئولان می‌پردازند و خواسته‌ها و نیازهای مردم را به‌صورت شفاف بیان می‌کنند.

وی افزود: توجه به مردم محروم و مستضعف جامعه وظیفه‌ای است که هر فرد با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد باید برای آن تلاش کند و خبرنگاران و اهالی رسانه به‌دلیل ارتباطات گسترده و نفوذ اجتماعی بالا می‌توانند نقشی موثر در این زمینه ایفا کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: رسانه‌ها باید با فعالیت عدالت‌محورانه خود در اختیار اقشار مختلف جامعه باشند و نقش زبانی گویا برای دردمندان جامعه را ایفا کنند.

رضایی تاکید کرد: رسانه‌ها بدون هیچ واهمه‌ای باید به وظیفه نقادی خود بپردازند و با فعالیت حرفه‌ای خود فضای نقد را در جامعه تقویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: بدون شک هرچه رسانه‌ها عملکرد فعال‌تری در فضای نقد و نقادی داشته باشند، روحیه انتقادپذیری مسئولان افزایش می‌یابد.

سوداگران قدرت از انتقاد واهمه دارند؛ استقبال خادمان حقیقی از فضای انتقاد

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت: پاسخگویی به خبرنگاران و رسانه‌ها یکی از ابعاد نقد پذیری مسئولان است و باید به شعار خدمت از ناحیه مسئولانی که از فضای رسانه‌‎ای و فضای نقد واهمه دارند شک کرد.

رضایی عنوان کرد: اگر مسئولی از خبرنگاران و رسانه‌ها فراری باشد و خود را به نمایندگان افکار عمومی پاسخگو نداند یعنی ریگی به کفش دارد و هیچ مساله و مفهوم دیگری از این موضوع تداعی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها سوداگران قدرت از فضای نقد واهمه دارند، افزود: بنده اعتقاد دارم مسئولان و مدیرانی که از فضای انتقاد در جامعه و رسانه‌ها ترس دارند، عاشقان خدمت نیستند و باید آنها را سوداگران قدرت، پست و مقام دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش اظهار داشت: در جریان برخی نقدها شاهد آن هستیم که مسئولان سریعا واکنش نشان می‌دهند و تحمل نقدهای مبتدی درباره موضوعات عادی را هم ندارند.

رضایی گفت: فضای نقد و نقادی مسئولان را در شناخت ضعف‌های جامعه یاری می‌کند، ولی برخی مسئولان انتقاد خبرنگاران و نمایندگان مردم را مانند مواد منفجره و تی.ان.تی مخرب می‌دانند.

انتهای پیام/2452/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول